Direktlänk till inlägg 8 februari 2007

Förra året

Av Fru Fundersam - 8 februari 2007 16:01

.... hur var det egentligen?Sätter mig och fyller i frågorna som "alla andra" gör ..... Det kanske dyker upp något som jag får syn på. Allt skrivande leder till något, sägs det ...1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Ja, jag höll barnbarn i min famn, testade vattengymnastik, var på besök hos en psykiater och började gå i terapi hos en terapeut.2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?Inga löften!3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?Ja, tre av mina barn blev föräldrar.4. Dog någon som stod dig nära?Nej, inte under 2006.5. Vilka länder besökte du?Jag var i Frankrike en vecka för att fira min mammas 75-årsdag, tillsammans med mina föräldrar, min bror och min man.6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?Hälsa, riktning och mer ork.7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?Jag hoppas att jag kommer att komma ihåg mina barnbarns födelsedagar, men det kan man aldrig vara säker på.8. Vad var din största framgång 2006?Att jag höll ut.9. Största misstaget?Att jag ibland tappade sugen.10. Har du varit sjuk eller skadat dig?Jaa. Men inget värre. Bara utmattningsdepression.11. Bästa köpet?Gångstavar? 12. Vad spenderade du mest pengar på?Mat och vin kanske13. Gjorde någonting dig riktigt glad?Jaa. All kärlek.14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?Ingen.15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Gladare!16. Vad önskar du att du gjort mer?Skrivit.17. Vad önskar du att du gjort mindre?Varit passiv.18. Hur tillbringade du julen?Med familjen hemma i Fru Fundersamhuset.19. Hur många one night stands?Inga.20. Favoritprogram på TV?Inga. I så fall några enstaka teveteatrar och tevedeckare.21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?Nej. Jag hatar inte ... Det tar för mycket energi.22. Bästa boken du läste 2006?Kanske Ett välsignat barn av Linn Ullmann23. Största musikaliska upptäckten?Jenny Wilson24. Något du önskade dig och fick?Ja, en klädkammare25. Något du önskade dig men inte fick?Ja, massor26. Årets bästa film?Minns inte.27. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?Inget särskilt. Var hemma.28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?Jaa.29. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?Lantlig, gummistövlar och tjocktröja ...30. Vad fick dig att må bra?Kärleken, skrivandet, familjen, vänner, solen, trädgården, tänkandet ...31. Vilken kändis var du mest sugen på?Jaha? Ingen. Jag äter inte kändisar.32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?Miljödebatten33. Vem saknade du?Min syster, en väninna ...34. De bästa nya människorna du träffade?En återfunnen vän från förr, och några bloggare ...35. En värdefull läxa du lärt dig i år?Att fortsätta leta efter mening och mål. Att se det vackra i livet och ge mig själv glädje ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards