Direktlänk till inlägg 10 februari 2007

Vi kommer att dö .....

Av Fru Fundersam - 10 februari 2007 16:54

Överallt!Skrivs det om SÄKERT. Och Annika Norlin.Om hennes norrländska dialekt. Om den nya popplattan på svenska.Och jag önskar mig den!Här är en recension på Säkert. Och här kan du lyssna på en av låtarna.

 
 
Ingen bild

marie

10 februari 2007 17:04

Tack för tipset och länkan att lyssna på! Häftigt!

 
Ingen bild

Tant Tagg

11 februari 2007 11:51

Datorn är ju seg, halvtrasig och ljudkortet t.o.m kanske kaputt, så jag kan inte lyssna. så bor jag ju i Världens Ände, inte för inte. Ursäkta en ovetande. Vem är Annika Norlin?

 
Ingen bild

Fru Fundersam

11 februari 2007 14:07

Jag vet inte så mycket om henne. Gillar tjejer som sjunger indie-pop-singer-songwriter-pop bara. Så här skriver Annika själv på Hello Saferides hemsida:
1985 var jag sju bast och då satt jag hemma i Östersund och skrev en egen låt som handlade om stranden. Mamma tyckte den var dödsbra och en annan fick blodad tand. Sedan dess har jag fortsatt skriva.
Ungefär 19 år senare spelade jag in en låt till samlingsskivan “Jeans & Summer 2″ som hette “Highschool stalker”. “Highschool stalker” var en fin visa om en Google-beroende flicka, ej olik mig själv, som spionerade på en kille och drack kaffe med hans mamma. Jag kallade mig för Hello Saferide efter taxiservicen i skolan jag gick på en gång i Willimantic i USA. Willimantic var värsta heroinstaden, man fick inte gå ut själv om kvällarna: för att få komma till Wal-Mart och köpa chips fick man ringa till Saferide och då svarade chauffören, en kille som hette James som läspade alldeles enormt mycket:
- Hello Saferide!
James hade läst Palme och visste mer om europeisk politik än någon jag träffat varken innan eller efter. Tror jag. Han läspade ju så mycket, och Saferide-bussen brummade så högt.

Det gick oväntat bra för “Highschool stalker” och den hamnade på spellistor på radio och den spelades på engelska popklubbar och i kanadensisk radio och på australiensiska bloggar och jag fick mail från tyskar som undrade om jag kunde skicka vykort och en gotländsk fjortonåring kom fyra i en karaoketävling med min låt. Dessutom var den med på soundtracket till Persbrandt-filmen “Som man bäddar”. Och mitt i alltihop hörde det av sig flera skivbolag och nu håller jag på att spela in en hel skiva som kommer i augusti och som förhoppningsvis kommer att låta som att Evan Dando och Dolly Parton och Mamas N Papas och Tom Waits och Camera Obscura kollar på ett avsnitt av “Seinfeld”.

Den första låten från den skivan heter “My best friend”. Hans Olsson har mixat. Och Daniel Alexander har producerat och alltihop spelades in i Studio Cobra i Stockholm i höstas.

Annika Norlin (Hello Saferide), april 2005

For further information, please contact Razzia Records

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards