Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Fru Fundersam - 12 augusti 2007 22:19

"Här kommer natten.

Mörk och underbart skön ...."

God natt med er alla!

Dröm sött. 

Av Fru Fundersam - 12 augusti 2007 22:14

Nej, nu blev det fel i rubriken.

Jag menar: Vilka bär var det du åt?

Och hur smakade de?


Själv har frun i sommar mumsat av alla bär som står uppradade i den nya omröstningen till höger. Härligt!! Vilka tycker du bäst om?

Gå in och rösta! 

Bära eller brista! 


Av Fru Fundersam - 12 augusti 2007 21:58

"Säng, säng, säng .... sova, sova,sova."

Men först sång, sång, sång!


I min förra omröstning svarade hela 93,1 % att de blev glada

av att sjunga. (29 personer röstade). Vad bra!!!


Så då bjuder vi på en trudelutt igen!

Sjung & skråla med i dagens trudelutt:



Si god afton och god kväll,

min utvaldaste vän,

huru lever nu världen med dig?

Har du nöjen och mår bra,

som jag tror väl att du har

har du hälsan, visst roar det mig.

  

Har du silver har du gull,

har du kistorna full?

Har du penningar, visst roar det mig.

Jag har ett förnöjsamt sinn,

det är rikedomen min,

det är bättre än penningar och gull.

 

När jag tänker uppå dig,

röres blodet uti mig.

Lilla vännen, förglöm aldrig mig.

Ser du stjärnorna de små

uppå himmelen den blå

falla neder till jorden som strå.

 

Förr skall sjöar och strand

bliva torra som sand,

förr än jag tager mig någon ann.

Förr skall måne och sol

falla neder på vår jord

förr än jag ändrar om dessa ord.


 

Av Fru Fundersam - 12 augusti 2007 21:42

Tillbaka i Fru Fundersamhuset igen!

Och som det har vuxit i trädgården!

Här har det regnat, minsann.


Hej på er allihopa, förresten!

Har ni ätit några goda hallon?

 

Det har jag.

Tack för alla hälsningar jag fått!!!

Det ska bli kul att börja skriva igen.

(Ska ut och kolla lite på era bloggar snart också.)


Men under semestern har jag struntat i internet och bloggar.

Istället har jag skrivit lite annat, för mig själv, på lediga stunder.

Ganska skönt det också ...


Men nu måste jag röja i trädgården och bland smutskläderna.

Och i bloggen. Ojojoj, det har ju hänt massor och det var en hel evighet sedan jag var härinne i bloggvärlden. 


Ses  snart igen! 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards