Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Fru Fundersam - 26 augusti 2007 21:24

Fru Fundersam minns inte var hon lärt sig denna mod-och-mandomssång.  Men här är den i alla fall, så som den fastnat i minnet:


Vi ä från Hässjö - Tynderö, Hässjö-Tynderö vi, häj!

Vi ä från Hässjö - Tynderö, Hässjö-Tynderö vi, häj!

Di-bi-di-bi-di-bi-di-bi-di. Häj!

 

Vi ha bytta bak i båten, bytta bak i bäten, vi. Häj! 

Vi ha bytta bak i båten, bytta bak i bäten, vi. Häj!

Di-bi-di-bi-di-bi-di-bi-di. Häj!

 

Vi ä stark uti armarn, stark ut i armarn vi. Häj! 

Vi ä stark uti armarn, stark ut i armarn vi. Häj!

Di-bi-di-bi-di-bi-di-bi-di. Häj!

 

Vi ha håre på bröste, håre på bröste vi. Häj!

Vi ha håre på bröste, håre på bröste vi. Häj!

Di-bi-di-bi-di-bi-di-bi-di. Häj!

 

Vi kan kyssa på jäntan, kyssa på jäntan vi. Häj! 

Vi kan kyssa på jäntan, kyssa på jäntan vi. Häj!

Di-bi-di-bi-di-bi-di-bi-di. Häj!

 

 

Av Fru Fundersam - 26 augusti 2007 20:35

Har blivit utmanad av Vita. Och antar utmaningen:



(*) Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.

(*) I slutet av inlägget skriver du 8 personer.

  • Älskar att bli lurad till skratt.
  • Jag har tidigare alltid funderat alldeles för mycket vad andra ska tycka och tänka om mig, men numera lär jag mig att känna efter vad jag själv tycker och tänker och vill.
  • Tycker att det är spännande med livsberättelser och gillar därför intressanta bloggar, böcker och pjäser.
  • Jag är gift för andra gången, har fyra barn, två bonusbarn och fyra barnbarn.
  • Gillar allt som har med min lust att göra, men klarar inte plikten lika bra längre.
  • Jag bor på landet, för första gången i mitt liv.
  • Har en tretti år gammal dröm, som jag äntligen försöker få att gå i uppfyllelse.
  • Njuter av romantik, dramatik och stora känslor.

Nu utmanar jag i min tur: Anna-Lys, Avataria, malve, Manne, Maskrosblomman, Tant Tagg, Sagolikt,GIS-mormor

NYFIKEN är jag på vad ni kommer att svara ...





Av Fru Fundersam - 26 augusti 2007 12:31

 

Luften är kyligare idag.

Hösten närmar sig och det känns skönt.

Sommaren är så full av upplevelser och människor

att hösten kommer som en befrielse. 



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards