Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 22:16

Nu åker vi in i natten.

Önskar dig en god natt

med vackra drömmar!


Kanske vill du först

lyssna på denna låt.


Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 22:13

Kanske tycker du att det var bättre förr.

När botarna kallades in för att göra människorna friska.


Vad vet du då om botare?

Testa dig här

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 21:04

Många gånger är vi så snabba med att "döma" andra som fientliga, jobbiga, hopplösa. Men om vi vågade vänta och se, och lärde oss lite mer om vilka olika beteendestörningar människor kan ha, så kanske vi bättre förstod hur vi skulle bäst svara ... Frun läser om Pelle, som hade 97 % Tourette och 3 % hopp :

 
"Normalitetens mål "lugn och fin" kan faktiskt också tolkas trög och tråkig. Pelle Sandstrak vill inte gärna bli så frisk att hans glödande energi, känslighet för sinnesintryck och förmåga till fantasifulla och absurda associationer försvinner på kuppen."
 
Läs artikeln om hur man kan bemöta dem som beter sig lite annorlunda ... 

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 20:56

Orientering

- har aldrig varit Fruns starka sida.

Kör dessutom vilse med bilen rätt så ofta.

Kan gå åt rakt motsatt håll ut från en butik, än vad jag ämnat mig ...


Och att orientera sig i sin egen existens

- har varit de senaste årens lilla utmaning.


Det som förr var en självklar sanning,

har blivit oräkneliga frågetecken.


Så begär inte att jag ska hitta rätt!

Det enda jag kan lova är att jag letar ... 

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 20:45

Ruth skriver på sin blogg att hon vill att vi ska visa våra ansikten i presentationen.

Och jag tycker att det är en tjusning i att slippa det.


I alla cv:n, på alla jobb, i alla andra sammanhang har man ju som vana att visa upp sig från sin bästa sida. Med foto och allt ...


Kanske vill man slippa visa sitt ansikte - här.

Det handlar nog egentligen inte om rädsla eller feghet,

utan om att prova att finnas till trots att man inte syns med utsidan.  


I alla fall för mig.

Så jag fortsätter med att vara Fru Fundersam här.

Gömmer mig i hennes gestalt.

Hon är väl fin???? 


Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 20:32

Prickig korv och saffransfrön

sparrisstång och jungfruns bön

Utvikande, eldigt skön ...



Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 19:30


....När man drabbas av en utmattningsdepression - som det visade sig vara - har man ingen möjlighet att orientera sig i framtiden. Man förlorar all tilltro till sin egen kraft och kreativitet.


Orden är Jessica Zandéns. I en artikel i serien om kreativitet i DN, läser Fru Fundersam om skådespelerskans väg från "utbränd" till kreativ. 


Återigen handlar det om att arbetsplatserna kan vinna på att uppmuntra kreativiteten istället för att dra ned på sina kostnader: 

 

Att uppmuntra till kreativitet kan därför vara ett sätt att minska stressen på arbetsplatsen, anser Farida Rasulzada. Det blir en positiv spiral. Ju mer kreativa de anställda känner sig, desto bättre mår de och desto bättre förutsättningar har de att hantera en hård belastning.

- Jag tror att kreativitet är en grundläggande resus inom en organisation som tyvärr inte så många använder sig av, säger hon.


LÄS MER I ARTIKELN! 

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 19:27

... och Posten,

och Konsum 

och ICA ...


Hur fint blir det då inte i våra små samhällen?

Här är en bild från Björklinge:


 Uthyres!


Och fler vackra vyer från landets alla små hörn hittar man på:

 DET SANNA SVERIGE.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards