Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 22:49

Nu ska Frun gå till sängs med sin mustaschlöse man.

(Månntro om jag ska övertala honom att odla en sån däringa ....;-) 

 

God natt med er alla!

Mustaschprydda såväl som mustaschlösa! 

Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 22:38

Dan Sederowsky


Den här mannen ska med sin mustasch tävla för Sverige i VM i Brighton, enligt SvD, där Fru Fundersam lånat bilden. Han ställer upp i klassen whiskers freestyle.


Om man surfar runt på mustascher, hamnar man på såväl Svenska mustaschklubben, som på World Beard And Moustache Championships,

där man kan studera vilka tävlingsklasser som finns.


Lycka till då, får Frun väl önska!



Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 22:07

Det är en härlig känsla att gå ut i trädgården och hämta ingredienserna

till dagens middag. Sallad, dill, koriander, oregano, sockerärter, lök, morötter, rödbetor, mangold och palsternacka t ex.


Idag blev det gröna bönor, persilja och äpplen som jag tog in.

Och så hade jag potatis, vitlök och squash.


Simsalabim. Maten är klar:

Potatismos, kokta bönor och wokade squashskivor i vitlök.

Äpplen till efterrätt.

Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 15:39

Som t ex Tant Tagg gör nu.

Längtar efter katt.

Lyssna här!


Visst, då Tant Tagg!

Visst är det så det känns ...

 

Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 15:28

Helt klart är att hallon är det bär som de flesta föredrar.

På andra plats kommer jordgubben.

Åtminstone om man får tro de 44 personer som svarat på min lilla enkät.


Norrlänningarna saknade förstås hjortron som alternativ.

Äter man hjortron, utan att koka dem till sylt?


Så här såg resultatet ut:


Jag antar att du liksom jag njuter av sommarens bär.

Men vilka bär är godast?

Hallon 43.2 %

Blåbär 13.6 %

Jordgubbar 20.5 %

Svarta vinbär 2.3 %

Röda vinbär 0 %

Krusbär 4.5 %

Björnbär 6.8 %

Körsbär 2.3 %

Andra bär 6.8 %

Bär kan man inte äta! 0 %


Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 15:24

Kommer någon ihåg den här?



Örat

Jag har stoppat bomull uti
örat
för att
de bullrar så,
runt omkring i världen i ett
kör att
örat
får ont av de

Å därför har jag bomullstuss i
örat
för att
då hörs de ej
Man ska vara tyst å inte
störat,
örat
vill va ifred

Man säjer man har fått pekfingret
för att
köra't
i örat, om -
man vill ha de tyst å inte
höra't
för att
då blir de tyst

Men trumhinnan den e så väldigt
skör att
örat
går sönder, om
man kör hela pekfingret i
örat
gör att
de lätt går hål

Därför har jag bomull uti
örat
för att
den e så mjuk
Örat kan ju inte alls rå
för att
örat
e ömtåligt

Å därför har jag bomull uti
örat
för att
få lugn å ro
Denna lilla bomullsåtgärd
gör att
örat
mår jättebra

text: Robert Broberg


Av Fru Fundersam - 21 augusti 2007 14:57

Ska man börja på gym, tro?

När axlar och skuldror värker ...

(Och knogar och handleder och rygg ...) 


Fru Fundersam är nog lite slarvig nuförtiden.

Både med promenader och med dans.

Det blir mest rycka-ogräs-rörelsen och trycka-på-tangent-rörelsen.


Hmmmm ... Kan det ha något samband med värken? 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards