Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Fru Fundersam - 23 augusti 2007 18:46

Idag kom det en kille med en ny kyl och en ny frys, till Fru Fundersam.

Och han hjälpte mig att bära in dem och sätta dem på plats.

Dessutom tog han med sig den gamla kombinerade kyl/frysen + allt förpackningsmaterial.

Hurra! 


Inga bekymmer kvar för min del.

Och nu har jag plats att frysa in gröna bönor och kantareller ... 

Kan det då bli bättre? 

Av Fru Fundersam - 23 augusti 2007 18:40

Kristallen den fina

Kristallen den fina som solen månd’ skina

Som stjärnorna blänka i skyn

Jag känner en flicka i dygden den fina

En flicka i denna här byn

Min vän, min vän och älskogsblomma

Ack, om vi kunde tillsammans komma

Och jag vore vännen din

Och du allra kärestan min

Du ädela ros och förgyllande skrin!

 

//Och om jag än fore till världens ända

Så ropar mitt hjärta till dig.//

Till dig, min vän och älskogsblomma

Ack, om vi kunde tillsammans komma

Och jag vore vännen din

Och du allra kärestan min

Du ädela ros och förgyllande skrin!

 

Av Fru Fundersam - 23 augusti 2007 18:36

Fru Fundersam har slängt sten.

Inte i glashus, utan fyllt en skottkärra och balanserat den utmed vägen,

bort till en grop, där det ska bli en stensil.


Och svetten lackade - här är varmt - och frun blev nöjd

när det var klart. Befriad och lätt. 


Släng bort dina tunga stenar, det hjälper!

Av Fru Fundersam - 23 augusti 2007 09:44

God morgon!

Klev upp när klockan ringde.

(Duktig!!!)


Sitter klädd och beredd.

Vad ska jag göra med denna dag?


Börjar med att lyssna på riktigt skön musik.





Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards