Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 20:57

Här har vi haft två bonusdagar.

Med sol, fastän det utlovades mulet och regn.

Och Frun med dotter och dotterdotter, skulle besöka

en handelsträdgård ...

som var stängd.

Så det blev bad istället.

Och en överlycklig ettåring!


Sedan köpte Frun en uppblåsbar badbassäng,

så att barnbarnet fick fortsätta att bada hemma i trädgården.

Fullt ös. Energi som få.


Men nu vill hon inte sova, utan klättrar i möblerna

och hoppar omkring som en groda ...

Outtröttlig. 

Medan vi andra sitter och nickar till ... 

Olika falla ödets lotter.

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 20:32

Jag vill inte vara tjurig

och jag vill inte vara trött.

Vill inte vara tjatig

vill inte vara stött.

Jag vill vara varm och vänlig

men orkar det inte nu

Så kan du då låta mig sova

snälla jobbiga käraste du.

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 20:21

Fruns barnbarn vill inte somna ikväll ...

Försöker med den här:


Vyss lull, lille palt 

leka får du sedan.

Alla musbarn överallt

sover alla redan.

Somna sött i vaggan du.

Jag ska inte störa.

Räven sover också nu,

med svansen under öra'. 

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 13:07

Någon sa at män kör slut på sig genom arbetsuppgifter,

medan kvinnor kör slut på sig genom relationer.


Kan det stämma? 

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 13:02

När det händer mycket omkring en, är det svårt att "hinna" fundera. Att ge sig själv utrymme. Fru Fundersam känner sig liksom flytande - in och ut i alla barn och barnbarn och grannar och ...


Inser att det finns anledning att göra skalet synligt. Att känna sin hud. Att se vad som är jag och mina behov. Att ge sig själv stunder, mitt i (det roliga) umgänget och stöket.

Av Fru Fundersam - 3 juli 2007 00:33

Nu snarkas det ...

.... och snusas i Fru Fundersam-huset.

Natten är redan här. Det är mörkt därute.

Tack för att jag fick vara med idag också!

Det var en fin dag.

Och det finns hopp om en ljus morgondag.



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards