Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Fru Fundersam - 10 juli 2007 21:42

- Jag är då inte en person som sitter och drömmer ....

- Det här duger inte ....

- Jag får ingen ro av att bara sitta ....

- Nä, nu får vi hitta på något!


Så låter det ofta. Många är så otåliga.

Fru Fundersam tycker också att det är viktigt att göra saker.

Men lika viktigt är att kunna ta det lugnt. Att känna, drömma och njuta. Att tänka, lyssna och reflektera. Och att tala.


Här är min dröm som jag bjuder er ikväll:

Malva intill björkens stam.


God natt!

Dröm sött!!!

Av Fru Fundersam - 10 juli 2007 14:23

Många har skrivit om nyhetsbevakning.

Men det hindrar inte mig från att också göra det.

För HUR väljs "nyheter" som rapporteras i media?

Vad är viktigt?

Och vad är civilkurage? 


Titta på det här teveinslaget och se hur diskussionen går. Vad i nyhetsflödet ska med i nyhetssändningen - Paris Hilton släpps ur fängelset, eller kriget i Irak.


Tevereportern Mika Brzezinski vägrade läsa upp nyheterna om att Paris Hiltons släppts från fängelset. Hon river sönder manuset framför kameran, medan männen intill henne protesterar. 


Läs bakgrunden till historien här i Aftonbladets artikel. 


Av Fru Fundersam - 10 juli 2007 14:09

Gilla har en länk till ett test, där man kan räkna ut hur gammal man förväntas bli. Självklart tror inte Frun på att testet har någon större sanning i sig, men lite kul kan det ju vara att "leka" en stund. Undrar förresten hur det skulle kännas, om svaret blev samma ålder som den ålder man just nu är i? :-(


Nåväl. Enligt testet förväntas Fru Fundersam bli 103 år!

Ska man vara glad eller ledsen för det?


Testa själv här om du vill pyssla med något en stund. 

Av Fru Fundersam - 10 juli 2007 13:41

Även gamla män kan känna längtan efter kärlek ...

Den här "trudelutten" kanske fler känner igen?


KULLERULLVISAN
Här sitter jag och tralli-radi-ralli-rallar för mig själv,
djupt i dalen går den brusande älv.
Jag hör väl hur han kalli-radi-ralli-rallar just på mej.
Han vill hava mej till sällskap åt sej.
Å han vill att vi ska gå tillsamman
ner till kullu-rullu-rullorna i byn,
kullorna de små med rosande liljor målade i hyn.
Å han vill att vi ska gå tillsamman
ner tillkullu-rullu-rullorna i byn,
kullorna de små med rosande liljor målade i hyn.
 
Å jag ska ta fiolo-dolo-dolo-dolen med mej,
älven själv ska hålla basen med sitt brus.
Små kullorna dra kjolo-dolo-dolo-dolen kring sej.
Den vill släcka alla ljus i dansens hus.
Å de svinga å de vide-virvla
å de trippi-lippa hoppi-loppa lätt,
kullorna de små, en fjäderils dans, en rosende bukett.
Å de svinga å de vide-virvla
å de trippi-lippa hoppi-loppa lätt,
kullorna de små, en fjäderils dans, en rosende bukett.
 
Min kära stora brusu-duru-duru-dusande vän,
du å ja vi ä nog gamla nu, vi två.
Små kullor vill ha tjusu-duru-duru-dusande män,
som kan svänga sej å trippa fint på tå.
Vi få lunka vi i våra höjder blå
å sitta i vår vrå å titta på.
Nya unga karlar dansa väl bort med kullorna de små.
Vi få lunka vi i våra höjder blå
å sitta i vår vrå å titta på.
Nya unga karlar dansa väl bort med kullorna de små.
 
 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards