Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Fru Fundersam - 21 juli 2007 21:34

Är det någon som minns?


Hon kom över mon

Jag kan hantera en såg

jag kan yxa en båt

jag kan ro

 

Jag kan klara mig själv

jag kan koka min mat

jag kan sy.

 

Då kom där en kvinna tvärs över mon

nånstans i mitt inre hon slog an en ton

jag föll som en fura rakt på hennes kropp

läppar som eld och en sammetsmjuk kropp

som jag plocka o spara djupt i mitt sinn

 

Jag är man du är kvinna nu tar jag din oskuld och vård

du ska föda mig barn som en gång ska ta över vår gård

 

Det var hon som kom en dag tvärs över mon

det var hon som en gång i mig slog an en ton

hon gav mig sin vänskap liksom hennes kropp

hennes läppar var heta hon skänkte mig hopp

som mig styrkte när tungsinnet över mig kom.

 

Vill du stanna hos mig, vill du dela mitt bröd och mitt hus

vill du dela min tid fram till dess vi skall multna i jord

 

Det var hon som kom en dag tvärs över mon

det var hon som en gång i mig slog an en ton

hon gav mig sin vänskap liksom hennes kropp

hennes läppar var heta hon skänkte mig hopp

som mig styrkte när tungsinnet över mig kom.


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards