Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Fru Fundersam - 7 juli 2007 15:30

Tänkte att, nu eller aldrig skulle jag ta och beställa papperskopior av familjefoton & annat, som numera ligger i datorn. Hela två års fotande har inte blivit beställda.


Och duktigt har Fru Fundersam nu droppat hundratals bilder hos en fotoleverantör på nätet. Ända tills ....


Jag råkade stänga ner hela fönstret!


OTROLIGT!

S-K-I-T. Allt borta. Hej och hå.

Får börja om från början och välja i album efter album ...


Det får bli sedan.

Nu rann kraften ur. 

Tar och lyssnar på Sarah Vaughan istället. 

Av Fru Fundersam - 7 juli 2007 12:13

Fru Fundersam gläds åt alla besökare som kommer in här

och kommenterar. Hoppas hinna bekanta mig med alla.

Bli inte putta om jag inte svarar på alla kommentarer,

det är inte illa ment.

Jag måste hushålla lite med energin också.


Vi ses igen! 


Av Fru Fundersam - 7 juli 2007 12:07

Vad sägs om den här skämtvisan, go'vänner?

Frun hörde den första gången på sångstämma i Stöde.




Det rider en riddare in på vår gård, sade bonden.

Öppna dörren, be’n gå in! Öppna dörren, be’n gå in,

svarade bondens hustru.

 

Var ska den riddaren sitta då, sade bonden.

På en stol, vid vårt bord. På en stol, vid vårt bord,

svarade bondens hustru.

 

Var ska jag själver sitta då, sade bonden.

I vår spis hos vår gris. I vår spis hos vår gris,

svarade bondens hustru.

 

Vad ska den riddaren dricka då, sade bonden.

Mjöd och vin går la i’n. Mjöd och vin går la i’n,

svarade bondens hustru.

 

Vad ska jag själver dricka då, sade bonden.

Lut och vann går väl an. Lut och vann går väl an,

svarade bondens hustru.

 

Vad ska den riddaren äta då, sade bonden.

Äggamat på silverfat. Äggamat på silverfat,

svarade bondens hustru.

 

Vad ska jag själver äta då, sade bonden.

Havrastump, sillarump. Havrastump, sillarump,

svarade bondens hustru.

 

Var ska den riddaren ligga då, sade bonden.

I vår säng på min arm, gänga mig tills jag blir varm,

svarade bondens hustru.

 

Var ska jag själver ligga då, sade bonden.

Under vår lo, jämte vår so. Under vår lo, jämte vår so,

svarade bondens hustru.

 

Men svinalusen bita mig, sade bonden.

Vänd dig om, bit igen.Vänd dig om, bit igen,

svarade bondens hustru.

 

Jag tror att djävulen rider dig, sade bonden.

Rider han mig, bor han i dig, för att du så sällan gängar mig,

svarade bondens hustru.




Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards