Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Fru Fundersam - 8 juli 2007 18:58

Varför går vi i försvar?

Tänker på så vardagliga saker som i förhållanden.

Vem har gjort mest?

Vem får dra tyngsta lasset?

Vem är mest tolerant?

Vem är prestigelös?

Vem kontrollerar den andre?


Hur mycket skit kan man inte ösa ur sig i onödan?

Varför?

Varför är det viktigt att se sig själv som bättre än den andre? 

Av Fru Fundersam - 8 juli 2007 18:54

Ännu ett program i P1.

Med ingen mindre än Sven Wollter som programledare.

Om Oss, heter det.

Manlig vänskap, barnbarnsboomen och vad föräldrars tillkortakommanden kan göra med barnen. När Sven Wollter sätter sig bakom mikrofonen får många olika tankar plats, men så har han också några decennier på nacken.

 

Det är skönt att lyssna på andra människors tankar om allvarliga ting, livet, relationer ...


Precis som det är skönt att läsa bloggar, med samma innehåll. 

Av Fru Fundersam - 8 juli 2007 18:20

Det finns tillfällen då man blir så himla positivt överraskad.

Som idag, när Fru Fundersam lyssnade på P1.

Och det dök upp ett underbart program som hette:

Sommarhuset.

Ett program där man ger utrymme åt SAMTAL om existentiella frågor.

Om dagens brist på allvar och ansvar. Om segregation ...


"Fem personer som aldrig tidigare mötts ska under

en helg prata om livet.De är inte inlåsta, men de får inte lämna huset,

mer än för korta promenader."


Det kommer fler avsnitt.

Ok. Dokusåpaformen, men ändå seriöst!

Det gillar jag.

(Går att lyssna på, på webben.) 

Av Fru Fundersam - 8 juli 2007 14:14

Jahaja.

Nu har jag kommit till min 25:e trudelutt.

Vad ska det bli ...

Kan jag minnas en till?


Jo, den här minns jag:


En gång i bredd med mig

prästen ska fråga dig

om du vill vara min

utvalda vän

 

Om du då sviker mig

lik mycket gör det mig.

Nog får jag den igen

som älskar mig. 

Av Fru Fundersam - 8 juli 2007 00:05

Herrn och jag går ut och går en stund i sommarnatten.

Sedan är det läggdags.


Dröm vackert! 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards