Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Fru Fundersam - 11 juli 2007 17:59

Blomsterfest i täppan!

Två små söta torparrosor,

en gul buskros,

en rosa buskros

och en vit - Finlands vita ros.

Dessutom en blå klematis!


Frun gläder sig som ett barn....

Nu är det bara grävandet kvar. 

Av Fru Fundersam - 11 juli 2007 13:45



Lille Jon

Jag sjunger om en man,
han heter lille Jon
sjung fao-li-o lille Jon,
Han dansa kring med pigorna på lo'n
Sjung fao-li-å-litto-lej
 
 
Å midsommarnatten den var inte lång,
sjung fao-li-o inte lång
femtio vaggor fick han igång
Sjung fao-li-å-litto-lej
 
 
Å stämder blev han för häradsrätt
sjung fao-li för häradsrätt
för det han ej gjort pigorna rätt
sjung...
 
 
Å domaren slog i domarebok
sjung fao-li-o domarebok
hur många piltar har du nu gjort
sjung...
 
 
Å inte jag kan säga nu,
sjung fao-li-o säga nu
om det var femtio eller femtiosju
sjung...
 
 
Å fram kom till mig ett klockareträ
sjung fao-li-o klockareträ
han vill'ja skulle falla på knä
sjung...

 
 
Men aller jag förr faller på knä,
sjung fao-li-o faller på knä
förr får fäll klockarfan falla mä'
sjung...
 
 
Å fram kom till mig en otäcken präst,
sjung fao-li-o otäcken präst
han vill'ja skulle läsa en vers
sjung...
 
 
Men aller jag förr läser nån vers
sjung fao-li-o läser nån vers
det är bättre passan för en präst
sjung...
 
 
Å nu har jag stått min kyrkoplikt,
sjung fao-li-o kyrkoplikt
nu dansar jag med pigorna illa kvickt
Sjung fao-li-å-litto-lej

Av Fru Fundersam - 11 juli 2007 13:40

Vi ska ju, för att kunna bli lyckliga, inse

skillnaden mellan tankar, känslor och verklighet ...


Här nedan, har Fru Fundersam lånat från Aftonbladet. 

NINA HEMMINGSSON:



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards