Alla inlägg den 23 juli 2007

Av Fru Fundersam - 23 juli 2007 23:05

Försöker läsa bloggar och skriva fler inlägg,

men nu har jag så låg signalstyrka, att det är alldeles för enerverande att fortsätta, när man hela tiden måste vänta och vänta ... Och försöka igen och igen.


Jag ger mig!

Och stänger igen min bärbara dator.

Det känns faktiskt just nu befriande.

Så öppnar jag min bärbara bok istället.

Läser Nåd av Linn Ullmann. 


God sommarnatt alla kära vänner!!! 

Av Fru Fundersam - 23 juli 2007 22:49

Nu är vi i sena juli, och sommaren har övergått i sin senare del. Kanske är det inte så konstigt då, om vi börjar länta till hösten. I alla fall tänka på den ...

Själv njuter Frun av sommaren för att den är skön och vacker och ljus. Men samtidigt längtar jag till stillheten som hösten innebär, för Frun.


Ändå är det risk att utanförskapskänslan kan göra sig påmind då. När "alla andra" börjar sina jobb och nya terminer i skolan och nya projekt ...


Men, ännu är det sommar!!!!!


Så här har 54 personer svarat på min förra omröstning:


Längtar du till hösten nu?

Är du inte klok? 40.7 %

Ja, jag tycker att sommaren är tjatig 16.7 %

Ja. Men jag njuter fortfarande av sommaren också 42.6 %


Omröstningen startade 2007-06-25 23:09

Nå. Hösten kommer, vare sig vi vill eller inte.

Och den har ju också sin skönhet och njutning.

Av Fru Fundersam - 23 juli 2007 22:33


Glädjens blomster i jordens mull

ack visst aldrig gro

Kärlek själv ju försåtlig är

för ditt hjärtas ro

Men där ovanför hopp och tro

blomstra de evigt friska

Hör du ej hur andar ljuvt om dem

till hjärtat viska?


Av Fru Fundersam - 23 juli 2007 22:29

Idag har Fru Fundersam varit trött.

Har plockat av de svarta vinbären och kokat sylt,

men måste sedan vila. Som tur är, har en kär vän kommit hit.

Hon har bjudit oss på en sagolik middag.


Så lyxigt, när man själv knappt orkar koka potatisen. 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards