Alla inlägg den 4 juli 2007

Av Fru Fundersam - 4 juli 2007 19:52

Herrn och jag är ensamma hemma.

Det blev matjes, gräslök, gräddfil, smör,

färskpotatis, ost, knäcke och öl.

Nu brygger Herrn kaffe och rensar

jordgubbarna som jag just plockat in.

Sommaren är skön!

Av Fru Fundersam - 4 juli 2007 19:47

Sömn

en stund på eftermiddagen

kan göra all skillnad. 

Av Fru Fundersam - 4 juli 2007 15:40

Det har slutat regna.


Frun har skördat kryddor i landet.

Citronmelissen är god att brygga te av, men går inte att torka.

Det får bli många koppar te under sommaren!

Och nu hänger den franska dragonen och mängder av oreganobuketter

på tork i ladan. De ska hänga mörkt och torrt.

Hoppas att de torkar fint, så att de går att repa om några dagar

(utan att bladen blivit bruna), och spara i burkar.


Dillen och persiljan fryser Frun däremot.

Fint att ha till vintern att ta fram.


Av Fru Fundersam - 4 juli 2007 13:09

En glad trall att pigga upp med i regnet:


Och när som vi hem till Dalarna kom

Där mötte oss våra kullor

Och när som vi hem till Dalarna kom

Där mötte oss våra kullor

God dag, du kullan min,

God dag du kullan min!

Hur haver du nu haft det?

 

/:Och haver du stickat strumpor till mig,

Som jag har bett dig. :/

Jaa, jag har stickat strumpor åt dig.

Dom ska du få utav mig,

Om du kommer till kvällen.

 

/:Ikväll kan jag inte komma till dig,

För då ska jag ut och köra:/

Men imorgon kväll, då kommer jag till dig

Men imorgon kväll då kommer jag till dig

Då ska jag hälsa på dig.





Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards