Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

Nya underverk

Av Fru Fundersam - 6 juli 2007 11:11

Underverk kommer och går ...

I Sverige har folk röstat fram Göta Kanal som vinnare

bland nya svenska underverk.


Och idag är sista dagen för att vara med och rösta fram

Världens sju nya underverk.

Ska det bli Kinesiska muren, Taj Mahal eller Frihetsgudinnan?

Akropolis, Stonehenge, Colloseum ...


Det finns 21 kandidater och vi kan alla vara med och rösta.

Gå in här, så kan du vara med.

Men skynda! Tiden är snart slut.


   

                                         
 
 
UnderCover

UnderCover

6 juli 2007 14:31

Har du läst Tage Danielssons "De händer som grävde på Göta Kanal"?
http://cke.se/gotakanal.htm

Åkte kanalen Sthlm-Gbg för en herrans massa år sedan. Och trots att jag var en tuff tonåring då (jodå, kanalen var klar för trafik redan på den tiden) så kunde jag inte låta bli att imponeras över hur den blev gjord. Vilket arbete!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 juli 2007 19:45

Ja det är så många vackra saker att det är svårt att välja bara några men jag gillar Taj Mahal och Akropolis och Stonehenge med sina hemlisar tycker jag skall få vara med har för mig jag röstade nåt sånt

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

6 juli 2007 20:17

Ja, UnderCover, Tage kunde skriva han.
Jag har faktiskt också åkt båt på Göta Kanal. Sakta, sakta ... Lugnt, lugnt ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards