Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Blogga - en livsstil?

Av Fru Fundersam - 13 juli 2007 11:59

Är bloggandet en livsstil?

Eller kanske en väg till en ny livsstil?


Bloggandet tycks gå i vågor.

Ibland är man i stort behov av att skriva mycket

och läsa många bloggar.

Ibland känns det inte alls lika viktigt.


Kan tänka mig att det är nyttigt att ta vilopauser från bloggen

liksom från allt annat. (Att bli blogoholicer är ju inte att lära sig

att koppla av och vila i sig själv.)


Fru Fundersam kommer att ta pauser lite då och då

i sommar. Det har väl mest sina praktiska orsaker.

(Utan dator - inget bloggskrivande.)

 

Men kan kanske ge positiv kraft på köpet? 

 
 
malve

malve

13 juli 2007 16:07

Ja det är verkligen beroendeframkallande att blogga. En paus ibland kan nog vara bra - jag tycker att jag tänker i inlägg när jag ska sova.

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

Fru Fuindersam

13 juli 2007 23:03

Ja, malve, ibland kan man undra vilken verklighet som är den mest verkliga ... Men det är härligt att ha "parallella världar" att vandra mellan. Eller hur? Men jag tror att man får passa sig så att det inte blir ett måste att gå in här .... I alla fall känner jag det så, emellanåt.

 
helga

helga

15 juli 2007 20:51

Jag kommer också att ha lägre bloggfrekvens i slutet av sommaren p g a semester och datorbrist! Vi ses mer igen senare hoppas jag. Lite beroende är nog OK, hoppas jag. Lagom är (svenskt) bäst.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

15 juli 2007 23:04

Lagom är ju bra. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards