Alla inlägg den 8 november 2007

Av Fru Fundersam - 8 november 2007 20:48

Så här skrev jag nyss i en kommentar på en annan blogg:

Just så.
Det är bra.
Skriv upp det - det som är DIN mening, din önskan, dina krav, dina mål.
Och så, se hur du verkligen sakta tar dig dit.
Till DIN mening.
Så tror jag att man gör.
Så lever man sitt eget liv.

Så nu försöker jag punkta ner hur jag vill leva:


Min egen mening med mitt liv är att

  • jag ska leva i kärlek med mig själv och mina närmaste
  • jag ska ha vänner som jag umgås med på ett fint sätt
  • jag ska ha ett hem där jag trivs och som ger mig ro och glädje
  • jag ska lyssna inåt efter mina behov och följa min egen sanning och aldrig gå emot min övertygelse för att andra tjatar på mig
  • jag ska inte låta skammen eller kritikern i mig äta upp mig 
  • jag ska skapa något varje dag
  • jag ska njuta.

Jepp. Så får det bli! 

Bilden “http://efraimstochter.de/images/weltweit/schweden.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

lovar Fru Pippi Långstrump Fundersam




Av Fru Fundersam - 8 november 2007 19:48

Man tål en hel del smällar ...

... ganska många faktiskt.

Läste att vänner ibland faktiskt ÄR livsavgörande att ha.

Kära vänner att få stöd av, till att ta sats igen efter rejäla smällar ...


Apropå vänner ... 

Kommer ni ihåg gamarna i Djungelboken?


Du ska vänner ha 

O ja vi är
ja vi är
ja vi är dina vänner nu - ja vänner nu

Det är så svårt - ja det är svårt
att ensam va - att ensam va
men det är bra - ja det är bra
att vänner ha - att vänner ha

Ja vi är vänner som du har
vår vänskap den är så stor

Du - du ska - ska vänner ha

Vi räcker alltid fram en vass och slipad klo

du ska vänner ha
När du ej mer på nåt kan tro
kan du hos oss få lugn och ro
Vi tycker bra om alla, det är inget brott
att tycka mycket bra om alla djur som smakar gott
Smakar gott

Och du förstår att vår
vår vän du är
och vänner är ett kärt
ett kärt besvär
vänner i Djungeln
ja det är bra

Du ska vår vän va



Av Fru Fundersam - 8 november 2007 17:07

Mycket i livet är ändå magiskt.

Om vi vill.

Om vi vågar.

Tänk på ordet och känslan som uppstår inne i magen.

Rysandet i huden.

Svindeln framför ögonen ...


Förälskelsen, det övernaturliga, musikupplevelsen på gränsen,

den totala kontakten, den trolska stämningen,

drömmens budskap ...

Och så detta, som Fru Fundersam ännu inte

upplevt fullt ut i verkligheten.

Av Fru Fundersam - 8 november 2007 13:20

Vet inte om de är just  m ä s t a r e ...

men nu håller de i alla fall på och knypplar ihop en duschplats åt oss,

på övervåningen i Fru Fundersamhuset.

Under snedtaket. 

Specialbeställda duschväggar i fungerande mått.


Jojo.

Det går lite framåt i alla fall. 

Bra det! 

Av Fru Fundersam - 8 november 2007 13:17

Har asont i halsen sedan några dagar tillbaka.

Igår kväll fick jag dessutom en krage av utslag runt hals och nacke.

Förkylning och kanske också reaktion på medicinminskningen?

Tar det lugnt idag.

Det verkar som om jag har feber ...


Ifall nu nån är intresserad ...


Av Fru Fundersam - 8 november 2007 13:12

Jaha.

Nu hittar jag förstås argument för att inte sova så länge.

(Eftersom jag inte sover så länge längre.)

Det är ju så ens hjärna fungerar.

Som den som inte kan, men längtar efter att bli gravid, som bara ser gravida överallt. Och den som äntligen blir gravid, likaså. Och den som längtar efter kärlek, men inte har nåt bra flyt, ser förälskade par överallt. 

Är det inte så?


Fru Fundersam har sovit större delen av dygnet i många år, men har nu bestämt sig för att trappa ner på antideppmedicinen, och sover mer normalt igen. Så då hittar jag alltså denna artikel (varning) om sömn. 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards