Alla inlägg den 9 november 2007

Av Fru Fundersam - 9 november 2007 23:07


... så handlar allt om kärlek.

Om att dela kärleken.

Om att leva i kärlek.

Med sig själv och med andra.

Det är inte svårare än så.

Det ÄR den enda lösningen.

På allt.


Jag fick nyss en bön på mailen.

Och en bild att titta på

 

Och tanken är att man ska titta på bilden och önska sig något innan man läser bönen.


Gör det! 


Här får du nu också en del av texten i mailet och själva bönen:


In case you are not aware, Saint Theresa is known as the Saint of the Little Ways, meaning she believed in doing the little things in life well and with great love. She is represented by roses. May everyone who receives this message be blessed.

Theresa's Prayer cannot be deleted. REMEMBER to make a wish before you read the prayer . That's all you have to do.
Prayer is one of the best free gifts we receive. Read the prayer below.





 Saint Theresa's Prayer

May today there be peace within.
May you trust God that you are exactly where you are meant to be.
May you not forget the infinite possibilities that are born of faith.
May you use those gifts that you have received, and pass on the love that has been given to you.
May you be content knowing you are a child of God.

Let this presence settle into your bones, and allow your soul the freedom to sing, dance, praise and love.
It is there for each and every one of us.
 




Av Fru Fundersam - 9 november 2007 21:52

I min almanacka läser jag:

Skratt är ett lugnande medel utan några biverkningar.

(Arnold H Glasgow)

Bra sagt Arnold, tycker Fru Fundersam. 


Bilden “http://hem.bredband.net/b141826/sickan01.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Sickan Carlsson var ju förresten också en glad tjej ...

Av Fru Fundersam - 9 november 2007 21:32

... jag erkänner:

Det är kläm-käck-varning på Fru Fundersam nu.

Hon är präktigare än någonsin.

En riktig pretto-präkto!


- Jag trivs bra med det, säger Fru Fundersam, och bjuder med ett leende på fler moralkakor.


Av Fru Fundersam - 9 november 2007 21:25

Och nu varnar man för rött kött!

SKÖNT.

Att jag redan slutat.

Med salami, leverpastej och kalops.


Mindre däst blir man utan - det har jag redan märkt.

Och mindre risk för tarmcancer, hör jag på nyheterna. 


Frun säger bara det:

Heja Peter Palsternack! 

Palsternacka


Av Fru Fundersam - 9 november 2007 21:05

Tio miljarder kronor.

TIO OFATTBARA MILJARDER SKATTEKRONOR!!!! 

Så mycket utbetalda bidrag är MEDVETET fusk.

Hos Sveriges folk.

Folk "unnar sig" att fuska till sig pengar ...

"När nu ändå politikerna gör det, så kan ju jag också ..."


Hur fuskar folk då?

  • De är hemma med sitt barn och få betalt för det, fastän barnet inte är sjukt
  • De jobbar svart fastän de är sjukskrivna 
  • De sjukskriver sig några dagar och tar emot bidrag, fastän de inte är sjuka


Man må säga!

Moralen är inte särskilt hög ... 

Alla verkar göra undantag när det gäller dem själva. 






Av Fru Fundersam - 9 november 2007 15:47

Frun är FÖRKYLD.

Som en liten tomtegubbe.

Ska leta i skafferiet efter lämplig medicin ...



Bilden “http://osterlenagar.se/osterlenagar/riamyllesack/traditioner/Bilder/Tomtegubbe.gif” kan inte visas, då den innehåller fel.

En liten tomtegubbe
En liten tomtegubbe satt en gång

vid stugan sin uppå en tuva

han tyckte dagen var så fasligt lång

han satt och vände på sin luva



Usch, han frös och han nös

atschi, atschi, atschi, prosit!

Usch han frös och han nös
stackars gubben hade snuva.



Men tomtegumman sade."vad står på?

Du skrämmer både mig och katten,

till doktor Mullvad ska du genast gå,

så att vi kan få ro till natten.



Gör dej fin, gubben min,

atschi, atschi, atschi, prosit!

Gör dej fin gubben min,

och tag på dig söndaghatten"



Och gubben gick till doktor Mullvad in,

som bodde under björkestubben,

och doktorn laga´genast medecin

som han tog fram ur källarskrubben.



"Hoppsansa nu blir jag bra!

atschi, atschi, atschi, prosit!

Hoppsansa nu blir jag bra,

det nös jag på" sa tomtegubben.



Av Fru Fundersam - 9 november 2007 15:44

Och jag frågade er om listor:

Gillar du ATT-GÖRA-LISTOR?


Och 36 personer svarade:

Ja, jag måste ha såna för att komma ihåg vad jag ska göra.   27.8 %

Ja, de minskar stressen. 22.2 %

Nej. Men de är nödvändiga att ha. 19.4 %

Nej. Jag blir bara stressad av dem.   8.3 %

Nej. Jag gör bara det jag vill och när jag vill.   8.3 %

Vad hette det sa du? 13.9 %


Ser att listorna lever!

Tack, tack för visat intresse.

Får se nu om det finns nåt intresse att svara i nästa omröstning ... 


Av Fru Fundersam - 9 november 2007 15:03

In your dreams ...

Titta och lyssna och lär.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards