Alla inlägg den 15 november 2007

Av Fru Fundersam - 15 november 2007 23:21

Men nu haver jag målat alla golvlister och skåpen i matrummet med den sista strykningen av gröngrå.


Och ett gäng andra lister med den första

strykningen av blank linoljevit. Bilden “http://www.gysinge.nu/Archive/Images/products_gysinge/products_gysinge_paint/3071633_linoljefarg_kulorer.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.


Då föll bygglampan i golvet och det blev svart.




Det var ändå dags att sluta ...








En kvällsmacka och ett glas juice får det bli nu.

Sedan ska jag läsa bok och sova.



God afton & God natt! 

Av Fru Fundersam - 15 november 2007 18:25

http://www.pixgallery.com/dbimages/sk/123002597.jpg

Jag märker att jag lätt blir överentusiastisk ...

och sedan lika lätt besviken.

Fortfarande.


Fast kanske inte lika omedvetet som förr, utan

jag ser och reflekterar under tiden.


Det är den lättantändliga sidan i mig,

den som gjorde att jag körde racer rakt in i väggen.

Jag VILL så mycket!!!


Så, när jag varit "avtrubbad" av mediciner

och "balanserat" mig lite, har impulserna till

att skapa stordåd inte poppat upp.


Men nu känner jag igen mina gamla mönster och undrar

hur jag ska hantera min IVER och min LUST att

FÖRÄNDRA, SKAPA, ÅSTADKOMMA ... 


Antingen kommer jag på tidernas idé och blir multinöjd av att få hålla på med den, utveckla och skapa, eller så ... 

Av Fru Fundersam - 15 november 2007 13:01

Min pappas fastrar, som närmar sig 100 år, kan prata

om sig själva som tjejer ...

Och somliga trettiåringar vill vara "tanter".



Här är en underbar bild som jag såg på nätet.

Det är konstnären Lena Kamras 

som gjort litografin "Tjejträff".


Undrar jag ...

vad de här tjejerna ska ha för sig på sin träff .... 

Av Fru Fundersam - 15 november 2007 12:05

Det är ju en tveksam ordalydelse:

Dålig karaktär. 


Nog pratar många utan att veta om andras svagheter och sjukdomstillstånd som om det handlade om "dålig karaktär".

Vi moraliserar! Tycker att "de får skylla sig själva".

Utan att fatta hur fel vi är ute. 


Men människans hjärna är komplex. Det kan ju handla om skador och sjukdomstillstånd som uppstått ur dåliga förutsättningar. Ingen vill väl med vett och vilja missköta sig till att bli sjuk, fet, sexberoende, spelberoende, anorektisk, alkoholberoende, drogberoende .... och totalt ointresserad av allt annat.


Lyssnar nu på ett Vetandets värld-program på radion:

Kan hjärnan kidnappas?

Sändes tidigare i P1 onsdag 14 november kl 12.10 och 23.07

Det handlar om hjärnans belöningssystem.


Gå in på sr.se och lyssna i 30 dagars-arkivet 


Av Fru Fundersam - 15 november 2007 12:03

Vulkan.se har premiär runt lunch den 15 november.

Tänker gå in och kolla snart igen ... 



Av Fru Fundersam - 15 november 2007 11:39

Minns ni Lindeman-sketchen?

Med Hasse å Tage. 

Där Valfrid (eller om det var Malte, Valfrids son) tyckte att Kanarieöarna, det var blaha blaha. Och allt annat som hans kompis berättade var det likadant med. Ingenting var tillräckligt hemskt eller tillräckligt bra.


Ganska bra idé på sketch, som håller än idag.

Att vi inte ids förstå hur andra tänker och känner. Att vi ofta inte lyssnar på andra och kan sätta oss in i deras glädje och sorg, utan hela tiden kontrar med att toppa.

Bräcka ...

För vi VET ju bäst ... 


Här på Blogga Gratis är det i alla fall annorlunda!

Jag lär mig ideligen av alla kommunikativa människor.

Jag får SÅÅ många goa hälsningar och SÅÅÅ mycket värme och medkännande från er bloggkompisar.

Jag är verkligen glad för det!

Puss på er. 


(Kanarieöarna kan ju vara alldeles underbart också.) 



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards