Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Lättantändlig ...

Av Fru Fundersam - 15 november 2007 18:25

http://www.pixgallery.com/dbimages/sk/123002597.jpg

Jag märker att jag lätt blir överentusiastisk ...

och sedan lika lätt besviken.

Fortfarande.


Fast kanske inte lika omedvetet som förr, utan

jag ser och reflekterar under tiden.


Det är den lättantändliga sidan i mig,

den som gjorde att jag körde racer rakt in i väggen.

Jag VILL så mycket!!!


Så, när jag varit "avtrubbad" av mediciner

och "balanserat" mig lite, har impulserna till

att skapa stordåd inte poppat upp.


Men nu känner jag igen mina gamla mönster och undrar

hur jag ska hantera min IVER och min LUST att

FÖRÄNDRA, SKAPA, ÅSTADKOMMA ... 


Antingen kommer jag på tidernas idé och blir multinöjd av att få hålla på med den, utveckla och skapa, eller så ... 

 
 
malve

malve

15 november 2007 21:02

För mej kom de där energikickarna tillbaka med medicinen. Tänk så olika det kan vara.

http://malves.blogg.se

 
margus

margus

15 november 2007 22:56

Äntligen har jag tid att titta in i mina favoritbloggar en stund. Frun tar upp så intressanta frågeställningar som jag skulle vilja kommentera, men jag hinner inte. Det är också en frustration.

Om din återvunna entusiasm tänker jag: hur funkar det att bara känna berusningens glädje över att du KÄNNER och VILL, och njuta av det ruset? Dvs. att inte nödvändligt göra något åt det.

Förstår dock om du stampar oroligt i stallet.
Ha det gott och lycka till.

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

15 november 2007 23:21

Ja.
Jag tror (vis av erfarenhet) att jag ska ta det lugnt. För bakslag kan komma.
Men kul är det i alla fall som sagt att bli ivrig igen. Bara inte prestationsångesten ges plats ...
Tack för hälsningarna.

 
Tant Tagg

Tant Tagg

16 november 2007 10:54

När jag började läsa, tänkte jag:
Överentusiasm kontra besvikelse är väl det som är det som gör att du är just du.
När jag fortsätter att läsa, ser jag att så är det.
Men att hitta mellanläget, det är väl det som är konsten? All din energi ska väl gå åt att bli LAGOM utan medicin? (ve detta tråkiga, men ack så förnuftiga ord)Det kräver mycket träning och mental skärpa.
Jag vill också vara aktiv och göra saker. Det blir mycket roligare då. Allting.

Jag själv har haft en migränvecka nu och bytt medicin och varit HELT utslagen. Det gör mig fruktansvärt frustrerad för att jag inte har orkat göra NÅGOTING mer än att sova. När jag har mina migränperioder klarar jag ingenting och blir galen just för att jag tänker på allt som jag skulle ha kunnat gjort istället. Det kryper verkligen i kroppen. Så jag vet att det verkligen är en svår uppgift att jobba med sig själv att inte ta ut sig eller ta i så man spricker och bara ACCEPTERA. Det är en konst. *suckar*

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

16 november 2007 11:40

Usch och ve vad det låter bedrövligt, detta med din migrän.

 
Anna-Lys

Anna-Lys

18 november 2007 20:42

Själv är jag allergisk mot Lagom-samhället!
Vilket är frustrerande .... ;-)

http://anna-lys.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards