Alla inlägg under februari 2007

Av Fru Fundersam - 27 februari 2007 11:13

Sitter i linnet och bläddrar förstrött bland bloggsidorna. Läser här och där. FRYSER ...Måste bestämma mig snart om jag ska ge mig ut på vägen, över snöiga fält i blåsten, för att ta bussen in till stan. Och gå på bokrea ...Eller om jag ska handla på nätet, kanske?För tveksam för att kunna fatta beslut. Ännu.Ska duscha och ta mig en frukost först.

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 19:50

Tja.
Man undrar ju.
VILKEN typ av kultur som Bert Karlsson ska stå för, när han nu startar ett BOKFÖRLAG.

Men. Kan han vara politiker så kan han väl förmodligen vara förlagsredaktör också....

Läs mer här.

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 19:35

(Bild lånad av Carl-Fredrik Holtermann)

den här bloggen
hittade jag roliga look-alike-bilder
på Ulf Lundell.

Kolla själv på inlägget den 26 februari 2007!

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 17:54

Hoppas att Alexandra börjar blogga snart igen ....

Nu riktigt LÄNGTAR jag efter dina inlägg!!!

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 17:40

Följande böcker är nominerade till
Sveriges Radios romanpris:


Lars Jakobson: Vid den stora floden
Kjell Johansson: Rummet under golvet
Jonas Hassen Khemiri: Montecore
Karl Johan Nilsson: Mörkrets hastighet
Sara Stridsberg: Drömfakulteten
Astrid Trotzig: Patrioter

På Kulturradion i P1 kan man lyssna till diskussioner kring böckerna. Priset tillkännages den 2 mars. Läs mer.

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 17:30


Det är inte alltid så lätt ...
Fler serier hittar du här, där jag lånat bilden.

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 16:51

Och några godbitar finns allt ...
Men det lönar sig att jämföra priserna hos Bokia, Akademibokhandeln, Bokus m fl. Det kan skilja mycket!

Frun rekommenderar särskilt följande reaböcker:
Nya Annas mat - av Anna Bergenström. (Outstanding baskokbok)
Om konsten att läsa och skriva - av Olof Lagercrantz (Min egen har jag lånat ut och blivit av med...)
Tankar om litteratur - av Umberto Eco (Ska bli spännande att läsa. Har hört mycket om den!)
Vägmärken - av Dag Hammarskjöld
I skuggan av ett brott - av Helena Henschen (Spännande och välskriven)
Vad jag älskade - Siri Hustvedt (En favoritroman)
Varats olidliga lätthet - av Milan Kundera (ännu en favorit)
Priset på vatten i Finistère - av Bodil Malmsten (Härlig!)

Ska bli kul att gå och titta ....


Här är DN:s rekommendationer: De 50 bästa böckerna.

Av Fru Fundersam - 26 februari 2007 16:44

Frun gillar ju att dansa.
Men inte precis till dansband....

Mer fritt istället - för sig själv. Som för att få in glädje i kroppen och för att uttrycka sig.

Nu kommer i alla fall en ny teveserie på SVT, med bland andra Fares Fares, som jag bara måste titta på.
Den verkar klart spännande.
Om våra fördomar ...

Den börjar klockan 20.00 i SVT2.
Läs mer här.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards