Alla inlägg under februari 2007

Av Fru Fundersam - 16 februari 2007 22:39

Det har varit en lång och tung dag för Herr och Fru Fundersam.
Men nödvändig ändå.
Och vacker på sitt sätt.
Begravning av vännen.
Som försvann alldeles för tidigt.

Frun har ingen kraft för bloggande ikväll, utan tittar bara in som hastigast.

Imorgon bitti blir det flytt. Sonen med familj, ska flytta till sitt nya hus.
Och vi ska hjälpa till.
Sockerkakan och brödet är bakade.
Så nu är det dags att sova.

God natt!

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 23:08

Imorgon, fredag är jag upptagen.Men jag kommer tillbaka senare.Ha det gott!

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 22:48

... ska det handla om imorgon i Studio 1.

Fredag 16 februari
Vad hände med den heta utbrändhetsdebatten?
Och vad ligger bakom de siffror om minskad ohälsa som försäkringskassan kan visa upp - är det en ny attityd som genomsyrar sjukskrivningsprocessen?
Hör läkaren som förespråkar större krav och kortare
sjukskrivningar, och möt forskaren som talar om sjukskrivningsskador bland utbrända.

Studio Ett efter kl. 16.00

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 22:17

... och trygga föräldrar.

Jag läste ett blogginlägg som jag tyckte var välskrivet och värt att länka till. Det handlar om inställning och hur man kan förmedla trygghet till sina barn, genom att inte oroa sig.

Titta in hos Helena von Hofsten och läs hennes inlägg: torsdag, februari 15, 2007
Du behöver inte akta dig för elden som inte brinner

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 21:56


I min förra omröstning undrade jag:
Hur uppfattar du att du lever ditt liv?


Och så här svarade de 20 personer som svarat:
Efter en utstakad väg, som jag själv stakat upp 5 %
Jag ser vad som händer, men kan inte göra något åt det 20 %
Jag kämpar mig igenom livet och har noll koll 10 %
Jag lever inte fullt ut, bara på halvfart 15 %
Jag lever utan att fundera över hur 5 %
Jag gör upp en bild av livet, som jag försöker leva efter 10 %
Jaa, du ... det var den knäppaste fråga jag någonsin fått. 0 %
Jag lever genom att ständigt hoppa mellan himmel och helvete 5 %
Jag lever inte, jag bara uthärdar 10 %
Jag lever gott och är för det mesta nöjd 20 %


Alla sätt är bra, utom dom dåliga ...
Tack för visat intresse!

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 20:15

Tillkämpat leende
Prestigelös
- är jag ännu inte
Kan inte låta bli
att känna att jag inte duger

Jag som egentligen är "så bra",
så gångbar, så bidragande ...

Det är bara en liten paus jag tar
Bara fyra år ...
det är väl ingenting?

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 20:03


Ögonskugga
Att sitta på banken
med ögonskugga
och svara på frågan om inkomst

Att sitta på banken ...
Mascara och foundation,
läppglans och rouge
och le och småprata
för att få öka lånet

Att sitta på banken
klädd som om jag kom direkt
från jobbet på ett kontor,
eller i en butik ...
och svara
att Just nu är jag sjukskriven ...
och Nej, jag har ingen arbetsgivare ...
Är lite mittemellan jobben ...

Varför är det så svårt?

Av Fru Fundersam - 15 februari 2007 19:07

Skojar du?
Det ser du väl?!?!
Det är ju en GRIS.....


Prova själv att rita här.
Så får du göra en test också
och komma fram till vem du är.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards