Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 1 oktober 2007 15:25

Intressanta svar på förra omröstningen:

Så många som 41,7 % (av 24 svarande) har inget arbete.

Och 20,8 % (av 24) har inte tid att ta semester nu i höst.


Tar du semester på hösten?

Ja, det måste jag för att orka 8.3 %

Nej, det har jag inte tid med 20.8 %

Nej, jag har redan tagit ut all min semester för i år 12.5 %

Kanske det ja, vilken bra idé! 16.7 %

Jag har inget jobb att ta semester ifrån, men jag ska nog hitta på nåt kul snart ... 41.7 %


TACK alla som svarat!

OCH lova att sköta om er!!!!!!!!

Av Fru Fundersam - 1 oktober 2007 15:05

Har fått en ny platta med Amy Winehouse.

Vad gillar du henne? 

Av Fru Fundersam - 1 oktober 2007 14:48

... möjliga och omöjliga beskrivningar.

Av "typer" och smak.


Har du svarat på min högst märkliga och spännande

nya omröstning om bland annat din musik- och filmsmak ????

Av Fru Fundersam - 1 oktober 2007 14:04

Så mycket post (reklam mest) det hinner dimpa ner,

när man är borta några dagar! Och en tjock bunt dagstidningar!!

Numera har vi bara en dagstidning, men ändå!

Frun har läst elva nr av lokalblaskan på raken.

Bläddrat och tittat så att armen och ögeonen värker.

Men läst en del också förstås.


Fastnade för en artikel om att ta tillbaka sin förlorade självkänsla.

Det handlade om att se alla delar -positiva och negativa självbildsdelar - av det vi uppfattar som "jag". Och att "lägga ut dem" på golvet framför sig,

allt - även tänkandet och känslorna.

Och sedan sitta kvar alldeles tom på sin stol.

Därefter plockar man upp de delar som man vill ska ingå i jaget.

De andra bilderna behöver man inte ta tillbaka in i sig.


Undrar om det kan fungera ... 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards