Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 26 oktober 2007 18:26

Tapeterna har kommit.

De messade från färgaffären. Vi har beställt den gamla tapeten

från Värmland - Liljor - från 1870, från Lim och Handtryck.

Det var en av de tapeter som satt i Fru Fundersamhusets matrum, en gång i världen. (Nio lager tapeter och på ett ställe tio hittade vi, när vi rev ner!)


Inventering av linoljefärgen visar också att det saknas några burkar.

I olika kulörer. Vi ska måla fönsterbågar, pärlsponttak, dörrfoder, brädgolv, dörrar inomhus, skafferiet utvändigt, de nya skåpen i matrummet,

fönsterfoder ... Det blir inget kritvitt, utan olika nyanser av grön umbra blandat med vitt och gröngrått blandat med vitt. Låter kanske konstigt, men blir väldigt vackert. (De hade ju heller inte vitt förr länge sedan.)


Jag trodde att vi skulle åka till Gysinge imorgon för att köpa färg,

men såg just på webben att de har öppet bara onsdagar och söndagar

så här års.



Så här hittar du hit

Vilken tur att jag kollade!

För det är ju en bit att åka ....


Då får vi lördagen till att vara här i Fru Fundersamlandet

istället ... Jag & Herrn.

Skönt.


Av Fru Fundersam - 26 oktober 2007 17:31

När man har lite snurr i skallen.

Och tar såna däringa piller

mot depressioner & dé och sånt.

Så blir man inte så noggrann längre.

Klarar inte av att måla extra fint utan att skvätta ...

eller sticka riktigt jämnt ...

eller köra bil alldeles uppmärksamt ...

eller läsa med koncentration ...

eller följa recept till punkt och pricka.


Så kan det bli, till exempel.


Av Fru Fundersam - 26 oktober 2007 16:51

Gå in i webbgalleriet hos

The House of Fair Trade!

Här finns ju mängder av superläckra grejer.

Kläder, Bilden “http://www.housefairtrade.se/galleri/Webgalleri/Albums/Album3/Large/IMG_6507.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

väskor,

smycken, pennor,Bilden “http://www.housefairtrade.se/galleri/Webgalleri/Albums/Album4/Large/1403_1404.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

leksaker, korgar, papper, tvålar,

kryddor ...


Fru Fundersam har hittat ställen att köpa julklapparna på.

Butiker över hela landet.

(Kolla i deras återförsäljarlista.) 

Hurra! Hurra! Hurra! 


Av Fru Fundersam - 26 oktober 2007 14:07


Jag är en liten gosse ifrån staden

som har åkt till landet hela dagen

Jag ska gå till kossorna i hagen

för att se om dom har mjölk i magen


(Vad ska du göra sen)

Plocka blommor åt en vän

(Sen åker du väl hem)

Aldrig åker jag väl hem


Jag ska koka soppa på en spik

fånga lite abborre och sik

Sen när jag är riktigt mätt och rik

ska jag meditera i en vik


(Vad ska du göra sen)

Plocka blåbär åt en vän

(Sen åker du väl hem)

Aldrig åker jag väl hem


Skulle alla klockor ringa ding-dong

Skulle alla bilar tuta tut-tut

Skulle alla hjältar slås och stenas

Ja, skulle mitt kalas bli en arena


(Då åker du väl hem)

Nej, till öknen gick jag sen

(Vad gjorde du väl då)

Stack mitt huvud i det blå

Jag stack mitt huvud i det blå


av Pugh Rogefeldt
Av Fru Fundersam - 26 oktober 2007 13:54

Förra året, denna dag skrev jag om racerförare som måste lära sig krypa.

Idag handlar det om att vara vän med krypandet, men också se

om det finns möjlighet att resa sig på två ben ibland.

Och kanske till och med ta några danssteg.

Det är ju i alla fall fredag. 


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards