Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 21:22

När jag var liten bodde vi i ett gammalt torp på somrarna.

Och en bit därifrån låg Alberts gård.

Och där fick vi barn hoppa i hö.

Vi var på "övervåningen" och hoppade ut i ett hav av hö.

Men en gång råkade jag ramla ner,

i ett hål i golvet,

och hamnade en våning rakt ner, med fötterna

mot det hårda golvet i spiltan.

Inte på någon ko, som tur var ...

... för kon.


Men ONT fick jag i ryggen ...


Det fick nog Sara Walsh också,

Modell faller i hål


när hon ramlade ned i hålet på Catwalken. 

Titta här på den stackars tjejen. 

Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 21:04

... eller stolpe,

eller dubbelstolpe ...

så finns din räddning här.

Fullt med anvisningar för hur man gör

när man virkar & stickar.

Så himla bra, va?!


Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 20:41

Förra året, denna dag

skrev jag:


Att lyssna på andra är lärorikt.

Att lyssna till sig själv är nödvändigt.

/Fru Fundersam


Har jag nu lärt mig?
 

 - I alla fall vet jag vad jag vill:

Jag vill LYSSNA till det jag säger

djupt här inuti mitt bröst.

Svagt, men

ändå fullt hörbart ...


Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 18:47

 http://www.barbroh.se/scan/3.jpg

(Bilden lånad från sidan som länkas till nedan.) 



Med ögon känsliga för grönt
Och tänk, i parken

på våren

med ögon känsliga för grönt

och kastanjeblad

som paraplyer.

Och våra händer känsliga för allt
som är skönt.

 

Vi vek en duva

av papper,

i vinden seglade den långt.

Och den landade

på en staty som

fick ändra alla orden
i sin sång.

 

Det regnade.

Men bilderna blev bra,

det var ett egendomligt ljus den dan.

Vi fyllde våra ögon

med ljuset och tankarna på allt det nya.

 

I parken

på våren

med ögon känsliga för grönt

och kastanjeblad

som paraplyer.

Jag älskade dig då,
det gör jag nu.


av Barbro Hörberg.


Här kan du läsa mer om Barbro Hörberg. 

Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 15:46

Vita tipsade mig.

Nu ska jag lyssna på honom

Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 15:27

Frun ställer väckarklockan.

Försöker komma upp ur sängen.

Går ut och går - drygt sex kilometer i en timme.


Har lyckats fyra dagar i sträck nu.

Även om promenadtimmen förlagts senare och senare för varje dag.


Good enough! 


Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 15:21

Nu har jag slutat

  • att äta kött
  • att tro på ökad medicinering
  • att anpassa mig och fastna i andras ledband.




Ska åtminstone försöka

  • att följa min egen vilja
  • att göra det som är bra för mig
  • att resa mig och försöka på nytt, när det inte gått så bra som jag hade hoppats. 
Av Fru Fundersam - 25 oktober 2007 15:16

Robbish skriver som en kommentar till ett inlägg hos mig:


Snälla kan någon slå en fet jävla stekpanna i skallen på hela världen och bara få den att stanna upp för ett ögonblick. Sen när ringandet i öronen släpper så kanske, kanske kan vi se på saker lite annorlunda.


Helt lysande, Robbish!!!

Nu drämmer jag i ... 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards