Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 20 oktober 2007 19:40

Sången Han Sjöng Var Min Egen

(Killing me softly with his song)


Sången han sjöng var min egen

berättade allt om min tid

Sången han sjöng var min egen

Orden var tagna ur mitt liv

Rytmen var mönster på min hud

Orden var tagna ur mitt liv


En sal med hundra mänskor

vid pianot satt en man

Jag gick igenom rummet

och lyssna’ lite grann

Då plötsligt fanns där sången

min omgivning försvann


Sången han sjöng var min egen

berättade allt om min tid

Sången han sjöng var min egen

Orden var tagna ur mitt liv

Rytmen var mönster på min hud

Orden var tagna ur mitt liv


Jag stod där som förstenad

Hans text var mina ord

Han läste innantill

han grävde i min jord

Jag bad: Snälla sluta

men han sjöng på och log


Sången han sjöng var min egen

berättade allt om min tid

Sången han sjöng var min egen

Orden var tagna ur mitt liv

Rytmen var mönster på min hud

Orden var tagna ur mitt liv



Av Fru Fundersam - 20 oktober 2007 13:32

Hur gör du när du gör?

Efter en To-do-lista?

 

Svara på min nya omröstning här intill! 

Av Fru Fundersam - 20 oktober 2007 12:55

Jämnare kan det väl inte bli?

Än när 20 personer svarat ...


Så här:


Skäms du över något angående dig själv?

(Se mitt blogginlägg om skam från den 10 oktober)

Ja, allt. 5 %

Ja, men jag hanterar skammen. 30 %

Ja. Och jag mår inte så bra av det. 30 %

Nej, verkligen inte. 30 %

Ingen aning. 5 %


Tack ALLA som svarat!

Här är en sång att lyssna på. 


Av Fru Fundersam - 20 oktober 2007 12:43

Fru Fundersam har levt med scheman och att-göra-listor i sitt liv.

Hemma och på jobbet. Följt manualerna. Varit duktig. Fått saker gjorda. Betat av. Kämpat. Presterat. Genomlidit. Levt med struktur.

Varit bra på att organisera.


Det har väl varit nödvändigt också ... åtminstone i de yrken frun haft.

Och med den stora familjen som skulle "roddas".


Så, efter väggkraschen, slutade frun planera. Kunde inte längre. Ville inte. Värjde sig. Klarade inte att sätta mål. Kunde inte passa tider. Vägrade ta ställning, bestämma, diskutera, strukturera ...


Men igår gjorde frun ett "dagsschema". 

Med utevistelse, promenadtid, vila, hushållsarbete, skrivande och sömn. För att se om det går att styra sig själv lite, lite. Att inte bara ge efter för den stora tröttheten och missmodet.


Undrar jag, om det fungerar ... 

Av Fru Fundersam - 20 oktober 2007 12:41

Frun sov under täcke + en tjock härlig yllefilt och

drömde MYCKET mer än vanligt ...

Drömmer man annorlunda när man är varm? 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards