Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 15:07

... så är jag okej.


Och det får jag väl!

Jag får välja hur min självbild ska se ut.

Jag kan välja vem jag är.


Och då blir detta kvar:


  • Tror på mig själv och respekterar mig
  • En envis individ som inte vill styras av andra
  • En vänlig människa
  • En glad, nyfiken och lite smågalen person
  • Skrivare
  • Färg- och formkänsla
  • Älskar lugnet och harmonin, samt livslusten och energin 

  • En njutare - musik, sång, film, teater, kärlek, mat, vin, glädje, rus, sköna ting, underbara samtal, goda och fina vänner, galendans på egen hand, skapande aktiviteter
  • En människa med stort skaparbehov
  • En reflekterande person
  • En spontan person
  • En ungdomlig fräsch medelålders kvinna
  • Drömmare 
  • Rolig, social och glad
  • Ensam när jag behöver det
  • Snabb att ringa in problem, frågor, uppgifter
  • Soffsittare när jag behöver det

Okej. 

Sån är jag. 

Ganska bra tycker jag!


Nu ska jag gå ut och räfsa. 


Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 15:01

Men kul ändå!


”Roy Andersson är ­komikens svarta diamant i svenskt filmliv.”

(Carl-Johan Malmberg)
 

Roy Anderssons film - Du levande - ska bli

Sveriges bidrag till nästa Oscar.

Titta här

Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 14:44

I en notis från TT Spektra, läser Fru Fundersam att:


Varannan konsument i Norden vill ha mer information
om etik och miljö när det gäller tillverkning av kläder,
textilier och skor ---
--- Sveriges Konsumenter vill nu att den etiska
informationen ska förbättras, helst genom en
märkning direkt på produkten så att konsumenterna
på ett enkelt sätt kan ta ställning när de handlar.


Så himla bra!!!! 

Länk till Fair Trade 

Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 14:38

Allt är inte elände.

Det finns hopp om mänskligheten.


- Språket är biljetten in i samhället. Och vi vill att flyktingarna stannar här.


Läste just meningen i denna artikel

Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 13:03

Taggad att snart dricka kaffe ....


men också taggad av Avataria.

Så då kör vi igång, igen ......



Här är reglerna:

1. Link/länka till den som har taggat dig!

2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!

3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!

4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att

de uppmärksammar att de blivit taggade


Och personliga sanningar...

  • Jag har en livslång ångest för vad jag ska bli när jag blir stor
  • Jag är lång och tror fortfarande att jag är smal, fast jag har en aning övervikt numera
  • Jag har fortfarande ganska mycket kontrollbehov, men älskar att släppa loss
  • Jag gillar inte att andra bossar mig
  • Som barn har jag haft hjärnskakning två gånger, brutit armen tre gånger, slagit svanskotan ett antal gånger, bränt mig på armen så att jag fått ett stort ärr, slagit i pannan och fått sy, klivit på glas som gått genom halva tån, klivit på en rostig spik och måst stelkrampsvaccinera, sparkat med foten genom ett fönster och skrubbat mig förstås.
  • Jag är nyfiken på vad andra tänker och hur de lever
  • Jag tycker att det är outsägligt trist att räkna pengar

Och jag taggar i min tur:

Di 

malve

margus 

mirandas mellanrum 

manne

undercover 

Vita 




Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 12:18

Jag försöker att se HELA mitt jag - min självbild - i delar.

Det här ser jag i icke prioriterad ordning:

 

  • En liten flicka som vill ha godkännande
  • En envis individ som inte vill styras av andra
  • En irriterad och hetsig person
  • Lätt att ta åt sig, svårt att ta kritik
  • Rädd för att andra ska tycka illa vara
  • En mjuk, hjälpsam och vänlig människa
  • En glad, nyfiken och lite smågalen flicka
  • En njutare - musik, sång, film, teater, kärlek, mat, vin, glädje, rus, sköna ting, underbara samtal, goda och fina vänner, galendans på egen hand, skapande aktiviteter
  • En uttråkad, uttröttad, uttömd, utdömd människa
  • En människa med stort uppdämt skaparbehov
  • En reflekterande person
  • En spontan person
  • Rädd att inte orka
  • Rädd att inte duga
  • Rädd att inte kunna
  • Spänd som ett utsträckt gummiband
  • Svårt att säga nej
  • Tror innerst inne på mig själv och respekterar mig
  • Har ibland en alldeles onayanserad stor tro på vad jag kan, orkar, mäktar med, vågar
  • En gammal skröplig tant
  • En ungdomlig fräsch medelålders kvinna
  • Utan tydlig riktning
  • Drömmare 
  • Förvirrad
  • Rolig, social och glad
  • Ensam, övergiven och ledsen
  • Snabb att ringa in problem, frågor, uppgifter
  • Utförare och slutförare - men astrött sådan, som inte vill längre ställa upp på allt 
  • Soffsittare
  • Skrivare
  • Färg- och formkänsla
  • Grubblar över varför
  • Älskar lugnet och harmonin, samt livslusten och energin 



Nå. Nu har jag lagt ut delarna.

Sitter här tom.

Okej. 

Vad ska jag ta tillbaka av allt detta?

Vad ska jag kasta bort? 




Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 12:15

En känsla som dyker upp i drömmarna.

"Vad ska andra tycka?"

"Vad har jag nu ställt till med?"


Men det är inte bra att skämmas och känna skam

bara för att man inte gör alla till lags alltid.

Av Fru Fundersam - 2 oktober 2007 12:03



Att renovera sitt hus

är som att lappa sin trasiga själ.

(Ett oändligt abete)

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards