Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 23:44

Frun ska sova.

Imorgon blir det barnbarnsdag,

stadsdag och teater!

Bilden “http://www.uppsalastadsteater.nu/pjaser/2007/franziska/pic/right.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Sussa gott alla trötta bloggvänner!!! 

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 23:34


 

Vilse

Du vill

att jag ska vara

som du vill

Och jag vill vara

som jag vill,

men vill

att du ska vara

som jag vill

Och vill går vi

tills vi vill

tillsammans vara.



Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 20:51

Anna-Lys slår ett slag för kärleken idag.

Som ofta ...

Och det känns ju bra.

Riktigt bra.

Mera sånt!!!! 

Love !!! 


Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 13:05

... meningsfulla och roliga jobb.

Har du sett Dagens Lindström? 

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 12:47

Regnet öser ner och ute står ju ett stort lass ved

täckt med en liten presenning.

Men jag tänker inte gå ut och bära in den i vedboden.

Kan inte hjälpas. Den får ligga där den är och så hoppas

jag på att den inte blir genomsur om det regnar från sidan ...


Jag ska marinera en lammstek i stället.

Vi får goda vänner på besök i helgen.

Och Fru Fundersamhuset ska göras lite gästvänligt. 


Det blir ett trevligt  f r e d a g s a r b e t e  ... 

*trallar glatt i gammal god fredagsstämning* 

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 12:32

Ordet skam är svårt att ta i sin mun.

Och inte vill vi låtsas om att vi känner någon skam heller. För det är skamligt att ha en skam att bära på ...


Det handlar om så tunga saker,

sånt som sitter djupt. Ibland har hemska saker utlöst skamkänslan. Ibland är det sådant som för andra tycks vara smått, men för oss själva var fruktansvärt.

Och hur vi sedan ser på oss själva med kritiska nedvärderande ögon,

för något vi tror att vi är.


Komplicerade tankestrukturer som blivit felvridna.

Det står mycket intressant om skam här.


Känner du skam???? Svara i min nya omröstning!

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 12:28

... när jag satt och skrev min "flödesskrivning" på morgonen.

Att om jag kallar det jag faktiskt gör för arbete, så känns det mer legitimt inför mig själv. Och jag behöver inte känna mig så mindervärdig för att jag inte är ute och lönearbetar när jag är sjuk.


Mmm. Ska prova det. 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards