Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Dagens trudelutt den 30 oktober

Av Fru Fundersam - 30 oktober 2007 21:16

Undrar jag, om jag på allvar ska ta ton igen.

Jag menar, ägna mig mer åt att sjunga ...


I väntan på beslut, så kommer här en ytterligare

trudelutt ur gömmorna.

Tror minsann att det var Stefan Demerts låt:

 

Emma Karolina Magdalena Makadam

Jag minns ditt blåa öga och din slarvigt knutna slips
jag fick kepsens skärm i pannan när du kysste mina lips.
Du satt så tungt uti mitt knä och spelade gitarr,
jag kan ännu känna doften av din väldiga cigarr.
Och jag minns hur ljuvt du log när en blomma upp du drog,
och dess kronblad ryckte loss ett i sänder,
med dina tatuerade händer.


Och du slöt mig i din famn och jag stönade ditt namn:
Emma Karolina Magdalena Makadam.


Jag vill inte tro de rykten som florerar här i stan
att du reser kring i trakterna och gör karlarna med barn.
Jag väntar troget till den dag du återvänder hit
jag har köpt din favoritcigarr och skaffat mera sprit.
Allt skall bli som förut, jag skall sitta här och njuta
och läsa högt för dig om Arne Tammer
och lyssna på ditt skivstångsslammer.


Jag går här och samlar damm, kom och ta mig i din famn
Emma Karolina Magdalena Makadam.


Jag minns jag sökte tröst invid din väderbitna barm
när du slagit mig i fingerkrok och brutit ner min arm.
Du strök mig med din kärva hand och torkade mitt hår,
och vyssa mig till söms med gamla helan går.
Och jag minns din ljuva bas hur den spräckte alla glas,
du sjöng och blev allt rödare i plåten,
och tavlorna dom lossnade av låten.


Och i glädjerus jag sam som ett litet lyckligt lamm,
Emma Karolina Magdalena Makadam.





 
 
margus

margus

1 november 2007 22:30

Stefan Demert är bara så... fantastisk. Man blir så glad. Vilka vändningar.
Tack för denna, den hade jag sånär glömt. Nu ringer den i huvudet. Kul.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards