Alla inlägg under oktober 2007

Av Fru Fundersam - 14 oktober 2007 18:21

Så märkligt det är, att det kan svänga så,

från glädje och självklarhet, till ledsamhet

och tvekan. Utan att något påtagligt hänt.

Bara en oklar känslo-och-tanke-kedja inuti.

En sorgblaffa.

 


Tror att det har med tröttheten att göra.

Men, ändå!

Det måste gå att undvika.

I alla fall undvika att låta känslorna dra iväg med tankarna.

Undvika att bli träffad av hela blaffan. 

Ska försöka lära mig ... 


Av Fru Fundersam - 13 oktober 2007 23:29

En hundra år gammal pjäs, av

FRANK WEDEKIND (1864-1918)

med 1900-talshändelser tillagda.

(Här förekom både SCUM-manifestet
av Valerie Solanas och Freud ...)

Om kvinnans underordnade ställning,

människans fåfänga, sexualitet och den härskande ytligheten.

Fast rolig!

Galen!

Tramsig.

Och med massor av bra musik, dans, infall.

Och tankar att spinna vidare på.

Men, aningen för lång.


UNT skrev: "Den som har tänkt att se en enda föreställning under sin levnad för att få veta så mycket som möjligt om vad teater kan innehålla har nu sin stora chans..."


Och visst, regissören Carolina Frände hade verkligen matat föreställningen med teaterstilar av olika slag och lekt med det mesta. Rolig underhållning som höll nästan hela föreställningen igenom.


Läs om pjäsen Franziska på Uppsala Stadsteater här.

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 23:44

Frun ska sova.

Imorgon blir det barnbarnsdag,

stadsdag och teater!

Bilden “http://www.uppsalastadsteater.nu/pjaser/2007/franziska/pic/right.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Sussa gott alla trötta bloggvänner!!! 

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 23:34


 

Vilse

Du vill

att jag ska vara

som du vill

Och jag vill vara

som jag vill,

men vill

att du ska vara

som jag vill

Och vill går vi

tills vi vill

tillsammans vara.



Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 20:51

Anna-Lys slår ett slag för kärleken idag.

Som ofta ...

Och det känns ju bra.

Riktigt bra.

Mera sånt!!!! 

Love !!! 


Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 13:05

... meningsfulla och roliga jobb.

Har du sett Dagens Lindström? 

Av Fru Fundersam - 12 oktober 2007 12:47

Regnet öser ner och ute står ju ett stort lass ved

täckt med en liten presenning.

Men jag tänker inte gå ut och bära in den i vedboden.

Kan inte hjälpas. Den får ligga där den är och så hoppas

jag på att den inte blir genomsur om det regnar från sidan ...


Jag ska marinera en lammstek i stället.

Vi får goda vänner på besök i helgen.

Och Fru Fundersamhuset ska göras lite gästvänligt. 


Det blir ett trevligt  f r e d a g s a r b e t e  ... 

*trallar glatt i gammal god fredagsstämning* 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards