Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Klädd och beredd

Av Fru Fundersam - 29 november 2007 09:59


"Alla våra drömmar kan uppfyllas om vi har modet att uppfylla dem", har Walt Disney sagt. Det låter ju bra. Då ska jag ta och samla ihop mitt mod ....

Men det handlar ju också om att se vad jag verkligen vill göra och vad jag bara vill drömma om: "De flesta flickor skulle inte drömma om att göra de saker de drömmer om att göra." (Lars Forssell)

För att kunna göra något, mer än att drömma, måste jag i alla fall då och då vara vaken.  Och det är väl steg 1, att vakna. Ganska skönt också. Att slippa alla jobbiga nattdrömmar som snurrar ...

 För det finns drömmar och drömmar ...


"Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken."
(Michael Pfleghar)


OK! JAg är vaken. 

God morgon! 

 
 
Ruth

Ruth

29 november 2007 20:34

Jag är både en natt och dag drömmare, men tar inte så stort allvar på drömmarna. Skulle jag sluta drömma blev nog livet trist. Analyserar inte mina drömmar och fantasier när dom finns där. Även om jag är vaken så blir det ingen verklighet av mina drömmar. Är nöjder och glad ändå !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

29 november 2007 23:04

Om du är nöjd så kanske du har nått dina drömmar? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards