Alla inlägg under augusti 2007

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 19:27

... och Posten,

och Konsum 

och ICA ...


Hur fint blir det då inte i våra små samhällen?

Här är en bild från Björklinge:


 Uthyres!


Och fler vackra vyer från landets alla små hörn hittar man på:

 DET SANNA SVERIGE.

Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 19:18

Storbror ser dig!!!

Men om man vill vara för sig själv ...?

Ska man ha brevlåda nu...?????




SAGAN OM STEFAN

Jag heter Stefan och jag vill inte
längre vara med om att någon annan
ska bestämma över mig
Dom bara bråkar och tjatar om
alla små bestämmelser som faktiskt
inte jag har varit med och hittat på
Om man vill vara för sig själv
om man vill se om man kan klara sig
i skogen ett tag, det är väl bra
Ska man ha brevlåda nu
och vad är byggnadslov för nåt
Och varför får man aldrig göra
som man vill?


Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 14:20

Många människor kan inte titta en i ögonen,

inte fråga hur man mår eller vad man tänker på,

inte berätta vad de tycker, drömmer om eller vill.

Inte berätta vad de känner ...


De kan bara rada upp prestationer.


Här är Nina Hemmingssons bild, som Frun hittade i Aftonbladet:

 
Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 14:07

Här sitter Frun.

Och bloggar bort sin tid.

(Som en liten tonåring ...)


Men det stämmer, malve: Bloggbegäret avtar efter ett tag.

Jag är inte alls lika beroende längre.

Och kanske inte heller lika inspirerad som tidigare.

Det är som om "de olika verkligheterna" vill ha sitt i olika skeden. 


Kanske finns det något annat som lurar bakom knuten??? .... 



Av Fru Fundersam - 28 augusti 2007 13:52

När man blivit datorberoende i hemmet, är det jobbigt att inte ha tillgång ...

Som när gästerna bor i arbetsrummet med den stationära datorn och dessutom lånar den bärbara datorn.


Pust. Jag skäms lite för mina känslor ...

Men nu när de åkt, får jag äntligen plats vid datorn också. 

Bara att veta att jag har tillgång, räcker långt! 

Av Fru Fundersam - 27 augusti 2007 18:59

Är det nån som minns Ebert?


EBERT

- Hej. Vad heter du då?
- Jag heter Ebert
och jag har en groda i fickan

-Hej. Vad har du mer då?
- Jag har en tam undulat
och en hund som kan vissla

- Hej. Var har du dom då?
- Jag känner en som har ormar
som bor under sängen

- Vad gör han med dom då?
- Han bara har dom där och ser hur
dom gör när dom äter

- Hej. Ska vi gå dit då?
- Jag brukar följa med pappa
när han går till jobbet

- Hej. Vad gör du där då?
- Sågar och hyvlar och spikar
och skruvar och borrar

-Hej. Jag måste gå nu
Jag ska få ärtor och majs
av min mamma

Å vad jag tycker om majs
Å vad jag älskar majs
Å vad jag är galen i majs




Av Fru Fundersam - 27 augusti 2007 14:20

Anna Ternheim 

Lyssna!

Av Fru Fundersam - 27 augusti 2007 14:08

Min morfar sa:


Brist mitt hjärta, men sucka inte

- för det hörs!


(Apropå att vända på saker ... )


Och visst var det litegrann så:

man skulle inte visa sina sorgsna sidor.

Bara skratta och vara glad ... 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards