Alla inlägg under november 2007

Av Fru Fundersam - 22 november 2007 10:43

Idag tänker jag se om det går att få något

bra gjort här i huset.

Jobbarbyxorna (färginstänkta)

har dragits på .... 


Hejhå, hejhå .... 

Av Fru Fundersam - 21 november 2007 16:06

Nu sker knasiga saker ....

När jag flyttar blicken snabbt, åt ena eller andra hållet,

låter det inne i huvudet: "Dojjojjojjojjong ... "


Som om vågor fortplantas och trycker på olika ställen i hjärnan. 

Av Fru Fundersam - 20 november 2007 21:46

Det går bra.

Jag är på gott humör.

Jag orkar.


Lite, lite osäker är jag förstås ....

Eftersom det snurrar inne i huvudet.

Yrsel.

Och så har jag fått "bulor" i hårbottnen.(Antagligen har hormonerna fått fnatt och fixat tonårsfinnar ...) 

Och så "går jag på" lite väl maniskt ...

Slarvar kanske med vilan och motionen.

Är ju inte alldeles bra heller från förkylningen ännu ... 


Men jag håller ut,

med "avtändningen" på antideppmedicinen.

Och ser om det stabiliserar sig så småningom.


Denna vecka: 75 mg Efexor varannan morgon. 


NU ska jag vara klok och försöka sova.

Natti! 


Av Fru Fundersam - 20 november 2007 15:44

Här sjunger João Gilberto själv ... med publiken

När det begav sig såg han förresten ut så här

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/Joao_Gilberto_-_Chega_de_Saudade.jpg



Av Fru Fundersam - 20 november 2007 15:22

Med låten Chega de Saudade lär den brasilianska Bossa Novan ha fötts.

Det var samma år som Fru Fundersam föddes, för övrigt ...


Fru Fundersam läser hos Tobydammit & co:

"Någonting speciellt måste ha legat i luften den där eftermiddagen den 10 juli 1958 i Odeon-studion i Rio de Janeiro. Ingen av de inblandade kan ha misstagit känslan av att ”just nu skapas framtiden” när João Gilberto sjöng in Chega de Saudade och Bim Bom tillsammans med pianisten och arrangören Antonio Carlos Jobim."


Tack för det!

Tack för bossan!!!


Av Fru Fundersam - 20 november 2007 14:06

Länge har spegeln visat ett ansikte utan svarta ringar under ögonen ....

Så har Frun sovit mycket också, de senaste åren.

(Vad sägs om 12-13 timmar per natt?)


Men nu, när sömnen minskat till mer normala proportioner,

börjar de mörka ringarna framträda igen ....


Hellre några skuggor under ögonen,

än en stor skugga inombords. 

Av Fru Fundersam - 20 november 2007 14:02

Hemma hos Frun, finns ingen julstämning ännu.

Ingen julskyltning heller, så långt ögat når. 

(Så har vi ingen kommers här heller.

Inga gallerior, inga gågator ...)


Men stämningar finns här.

Idag är Frun i en lagomt grå, men skimrande stämning.

Snart börjar det glittra .... 


Av Fru Fundersam - 19 november 2007 10:37

Medan marken är frusen, flödar det inom mig

Jag är på väg. Jag flödar fram

Jag är i flödet


Och jag ÄR - det är det viktiga

Inte HUR jag är,

utan ATT jag är

Framträdande som jag

Att jag är JAG. Tydlig

Och i flödet 

Flödande, framflödande, framfödande ...

Jag ser mig



Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards