Alla inlägg under november 2007

Av Fru Fundersam - 24 november 2007 13:17

Läser på andra bloggar lite ...

(Har inte orkat på länge.)

Ser att Vita tycker att det är märkligt att människor väljer att stanna i dåliga förhållanden. Och att Dragariel snart vill skjuta hela det manliga släktet i vissa åldrar, efter att ha läst om alla övergrepp ....

Män utan empati. Män som utövar sin makt till att trampa ner andra.


Ja, vad ska man säga?

Jo, att det är för jäkligt med övergrepp.

Med de män som begår övergrepp. Utan att förstå.

Eller utan att bry sig om vad de orsakar andra. 


Det verkar inte hjälpa att kvinnor förfasar sig över männen som grupp. Och det blir ju också lite snett, eftersom det finns så många fina män också.


Så då är det väl dags för männen själva, att ta tag i frågan!

FRU FUNDERSAM TYCKER ATT DET ÄR MÄNNENS - de "goda" männens - sak att ändra på attityderna nu. Att se till att de "onda" männen förstår att det finns andra sätt att utöva sexualitet, umgänge, möten på.


VÅR TIDS STÖRSTA MANSFRÅGA!!!! 


Av Fru Fundersam - 24 november 2007 12:51

Vem har sagt att det bara ska vara någon som vinner?

Måste livet vara en tävling?

Vem uppfann förresten konkurrensen???? 

Och varför ska inte alla kunna ha det bra?


Här har Lindström gjort ett inlägg om alliansens politik.

Den behöver kanske förklaras, eftersom .... :




Önskar ALLA en fin helg!!!

Av Fru Fundersam - 24 november 2007 12:34

Väldigt tydliga BILDER i mina drömmar.

Jag tänker inte i bilder annars (förutom i metaforer - men

då är det ändå ordkonstruktioner). I drömmarna träder

riktigt läskiga / roliga / spännande bilder fram.

Sedan är det det där med att tolka ...

Att inte moralisera och förfasa sig, utan att förstå drömspråket.

SPÄNNANDE!


En vän till mig undrade om jag inte skulle måla mina bilder.

Och DET skulle bli udda konstverk kan jag säga .... om det

skulle bli några ... 

Av Fru Fundersam - 23 november 2007 15:45

... omröstning!

Välkommen!!!! 

Av Fru Fundersam - 23 november 2007 15:42

... jag var så irriterad. Så arg.

Och att jag uttryckte det i ord genom att vara spydig

och elak mot andra. Och att jag inte brydde mig om

det ett dugg. Förutom att jag tyckte att det var skönt.


Hmmmmm?

Vad kan menas med det?


Jag gillar inte att såra andra.

Av Fru Fundersam - 23 november 2007 11:34


"De är elektriska, som känt"


En hattifnatt blir jag ibland, av minskningen av medicinen

- med elektriska vågor i hårbottnen, inne i hjärnan och med sprattlande muskler som rycker i kroppen ... 

Men jag iakttar, utan att bli rädd.


Förresten är jag HELT såld på SHIATSU-massagen!

Men min SHIATSU-givare säger att jag inte ska ta fler behandlingar just nu, utan vänta ett par veckor. Hon menar att min kropp är så otroligt mottaglig för behandlingarna och att jag innan jag fortsätter, måste ta reda på vad som händer i mig nu.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/5/5d/Moominfamily.jpg

Och jag tänker att jag är Muminmamman, Mumintrollet, Filifjonkan,

Misan, Snusmumriken, Muminpappan, Lilla My och alla de andra också!!!!


Hey!

Jag lever.

Jag vågar. 



Av Fru Fundersam - 23 november 2007 11:22

När jag skriver om att jag ska ta på mig jobbarbyxorna ...

Inte blir det så mycket gjort.

Bara lite ...


Iakttar mig själv, men hetsar inte upp mig. Försöker praktisera det österländska tänkandet. Att se vad som försiggår - mina beteenden, mönster, känslor, tankar - för att låta det stillna. Ingen mår ju bra av för mycket berg-och-dal-bane-åkande, även om det kan vara spännande i början. Skönare då att vila i gungan.


Tar fram den gamla metaforen som jag fått av en mycket klok man:

Att tänka sig att man KAN gunga - lite eller mycket - fram och tillbaka. Utan att fastna i ytterligheterna och utan att ramla av. För gungställningen ÄR förankrad i jorden. Medan gungan tar en till rörelsen och himlen.

Det ÄR inte farligt.


Jag ANDAS in himlen.

Jag ÄTER jorden.

Jag FÅR mina gåvor som jag behöver.

Jag lär mig att värna om min helhet ...


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards