Alla inlägg under juli 2007

Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 16:43

Janis Ian skrev också om hur det är att vara ung

och inte känna sig lika vacker och bra som andra ...

Men: "it isn't at it seemes at Seventeen" 


På den här inspelningen som jag nyss lyssnade på,

är Janis Ian lite äldre än när jag sist lyssnade på henne.

Men lika bra!

Vacker röst. Och en bra sång.

Lyssna!!! 

Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 16:36

lyssnade hon mycket på

Janis Ian. Bland annat denna

sång: Tea and Sympathy


Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 13:14


Ridom

Ridom, ridom, ridom över sanden
solen sjunker bortom Arnar fjäll.
Mörkret breder skuggor över sanden
spöken kommer fram när det blir kväll.

Herren leder gångarn min
Ännu ar det långt till gård och grind.
Herren leder gångarn min
Ännu ar det långt till gård och grind.

Räven tjuter, tjuter bakom kullen
fåren flyr i fruktan för hans klo.
Men vem ropar, ropar ut ur mullen
bergakungen stiger ur sitt bo.

Fredlös han i lönndom går

jagar liksom räven vilsna får.
Fredlös han i lönndom går
jagar liksom räven vilsna får.

Älvadrottningen dansar över sanden
rid, ja rid om livet är dig kärt.
Fly den fagra älvadrottning handen
ryttarns själ till fånge hon begärt.

Bästa häst jag offra vill
om jag hinner fram till Kida gill.
Bästa häst jag offra vill
om jag hinner fram till Kida gill.


Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 13:02

Det fanns en gång en skiva med låtar, som Fru Fundersam hade spelat in (på bandspelaren). Men kassettbandet är försvunnet nu...

Visa större bild

Käringtand hette den.

Och det var Margareta Söderberg

som sjöng.


Den skulle jag vilja ha igen ...

Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 12:53


Det åskade nyss

Regn strilar nu lindrande
Här behövs kaffe

Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 12:43

  

Mitt överhettade huvud

bråkade natten lång

med drömmar om faror


Jag glömde mina saker,

tid och rum,

och missade lyckostigarna


Blev påmind om rädslan

att fullständigt vilse

försvinna från världen. 



Av Fru Fundersam - 12 juli 2007 12:22

Blev inspirerad av en kommentar från Vita.

Och kom efter en stund fram till följande:


För mycket är ingenting värt.
Men att få göra ingenting är mycket värt.

Av Fru Fundersam - 11 juli 2007 17:59

Blomsterfest i täppan!

Två små söta torparrosor,

en gul buskros,

en rosa buskros

och en vit - Finlands vita ros.

Dessutom en blå klematis!


Frun gläder sig som ett barn....

Nu är det bara grävandet kvar. 

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards