Alla inlägg den 8 januari 2007

Av Fru Fundersam - 8 januari 2007 20:47

Vi svenskar har uppenbarligen ätit en massa under julen också. Tillsammans har vi gått upp lika mycket som 14 elefanter. Jag undrar hur många kg det är möjligt för en människa att äta upp sig på en vecka? (Texten hämtad från Lotta Grönings blogg idag.)Hör du till dem som ökat i vikt under julen? Svara gärna på min nya omröstning.

Av Fru Fundersam - 8 januari 2007 20:40

Frågan är hur många vänner man kan ha och må bra med. För många tar för stor kraft. Inga alls är kanske tråkigt. Fru Fundersams allra bäste vän är i alla fall herrn. Och sedan finns där familjevänner och kompisvänner. En hel del av vännerna skulle jag kunna umgås med mer, men orken räcker inte. Så det blir bara några få som jag träffar eller pratar med ofta. Men jag är glad åt att ha mina vänner ...

Så här svarade 16 personer på den förra omröstningen:

Vad har du för förhållande till vänner?
Jag har inga vänner och vill inga vänner ha 0 %
Jag har inga vänner men längtar efter att få 6.3 %
Jag har vänner som inte är som jag vill att de ska vara 6.3 %
Jag har massor av vänner och vill ständigt ha fler 6.3 %
Jag har vänner men är öppen för att möta nya vänner 62.5 %
Jag har tillräckligt med vänner orkar inte med fler 12.5 %
Jag har bara ovänner 6.3 %


Totalt har 16 personer röstat.
Tack för det!!!!

Av Fru Fundersam - 8 januari 2007 17:14

Å, så intressant det är att sitta och läsa. Om andras upplevelser av olika sätt att ta kontakt med sitt inre. Läste just ett inlägg av sonjaunplugged: Förlåtelse
Hon skriver att dansen förlöste kontakten med "ett inre barn". Jag har också läst vad Linda skriver på bloggen Alexandra, om hur hon kämpat mot sjukdomen och insett att allt hänger ihop på något sätt

Tack alla bloggare som skriver och delar med sig av alla upplevelser och insikter!

Det finns så mycket inom oss som vi inte har koll på. Nu vill jag börja leta ännu mer efter fler sidor inom mig!!!!

Men jag vet också att ingenting kommer om man KÄMPAR för hårt för att hitta. Det handlar om att SLÄPPA och våga se det som är där.

Av Fru Fundersam - 8 januari 2007 15:35

Kommer ni ihåg Brasse, Magnus och Eva?När de satte upp bilder på en tavla och frågade vilken som skulle bort.Nu har jag fått ett kedjebrev, där det gäller att skriva fem saker om sig själv, varav en är falsk. Så då gör jag det och så får den som vill gissa vilket påstående som inte stämmer.1. Jag har haft hjärnskakning, brutit båda armarna och fått en brännskada2. Jag har spelat cello, fiol och gitarr3. Jag har bott i Norrland, Svealand och Götaland4. Jag har tre förnamn, och är inne på mitt tredje efternamn5. Jag har sjungit, spelat teater och dansat på scen.

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards