Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 19:32

Världen tryggt vadderad i vitt
Det knastrar och knakar under mina skor
Kylan är lagom uppfriskande
som en klar och skarp kontur
mot mitt sköra inre.

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 19:04

Hittade den här bilden hos Fröken Bokmal.
Undrar just vad alla terraputter egentligen tänker om oss ...

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 18:52

Alltid går det att taga vad man haver av grönsaker, kryddor, såser, ost, lök och eventuell köttfärs och blanda i ett gott bröd. Med ett glas vin till bir det en perfekt måltid en fredag.

Kanske lite yoghurtglass med bär till efterrätt?

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 18:02

U2 - One Lyrics

Is it getting better
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now
You got someone to blame
You say...

One love
One life
When it's one need
In the night
One love
We get to share it
Leaves you baby if you
Don't care for it

Did I disappoint you
Or leave a bad taste in your mouth
You act like you never had love
And you want me to go without
Well it's...

Too late
Tonight
To drag the past out into the light
We're one, but we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other
One...

Have you come here for forgiveness
Have you come to raise the dead
Have you come here to play Jesus
To the lepers in your head

Did I ask too much
More than a lot
You gave me nothing
Now it's all I got
We're one
But we're not the same
Well we
Hurt each other
Then we do it again
You say
Love is a temple
Love a higher law
Love is a temple
Love the higher law
You ask me to enter
But then you make me crawl
And I can't be holding on
To what you got
When all you got is hurt

One love
One blood
One life
You got to do what you should
One life
With each other
Sisters
Brothers
One life
But we're not the same
We get to
Carry each other
Carry each other

One...life
One

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 16:37

Gunilla Bergström heter författaren och konstnären som gör Alfons-böckerna. Hon tillhör de många kloka och underbara människor som har förmågan att gestalta verkligheten så att barn och vuxna känner igen sig och samtidigt får nya tankar kring livet. Det handlar om att förmedla svårigheter med humor och hopp. Och se att det finns lösningar ...

Så här skriver Gunilla Bergström om anledningen till att pappa Åberg för röka pipa i hennes barnböcker:

LEVE PAPPA ÅBERGS PIPA!
HELLRE EN RÖKANDE PAPPA
ÄN ETT PERFEKT FÖREDÖME!

Det är själva vitsen med mitt skrivande: att visa verkliga människor som vi är, på gott och ont - och helst ändå kunna ha modet uppe.

Pappa Åberg är inget föredöme. Han är en p-e-r-s-o-n. Jag tycker det är härligt att presentera en människa med fel och brister. Varför skall alla vuxna vara perfekta i barnböcker, när vi inte är det i verkliga livet?!



Om du klickar här kan du få veta mer.

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 16:31

Alfons populärast på stadsbiblioteket
Man skulle kunna säga Japp!, men det är Näpp! som gäller på Stockholms stadsbibliotek. "Näpp! sa Alfons Åberg" var den boktitel som var populärast av alla barn- och ungdomstitlar på Stadsbiblioteket i fjol. På andra plats efter Alfons Åberg kom - Alfons Åberg. (Lånat text och bild från DN)

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 16:18

Jag känner många unga personer, på väg in i vuxenansvaret. På väg ut i arbetslivet, på väg mot framtiden ...

Och jag vill så innerligt gärna att ni ska VÅGA ta ansvar, känna TILLIT till er själva och andra, leva i KÄRLEK och ha ROLIGT. Jag vill att ni ska känna livslust! För ni är underbara. Och det finns möjligheter. Våga tro på det. (Skulle ju vara hemskt om jag medverkade till att ni tappade lusten.)

Håhåjaja. Ni ska inte skrämmas av en trött tant som gnäller....(Jag är egentligen full av TILLIT och KÄRLEK och inuti är jag en glad skit. Det är bara det att, ibland blir vi alla nedslagna.)

Okej?!

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 15:31

Hjärna? Gärna!

Varför ska man bara operera om ytan,
när det skulle ge så mycket mer att operera om innehållet?


Jag tror att jag ska stämma träff med ledande datorfreaks och - frontforskare och dito hjärnkirurger.

Gäller bara att få tag i finansiärer ...
- Want to join us, anyone?

Marknadsföringen kan jag nog själv sköta om ....
Och så kan jag ju själv ställa upp som försökskanin och sedan köra med vittnesreklam:

Före: - öööööhhhhhhh, vadå?
Efter: - Numera tycker jag att livet, karriären och kärleken går som en dans. Tack vare mitt lilla inopererade chips är jag ständigt uppkopplad på Google och med min splitternya fräscha hjärna med sprittande celler med superkraft och dubbel kontrollfunktion, kan jag alltid allting perfekt.

Jag har aldrig varit så lycklig och framgångsrik som nu!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards