Alla inlägg den 18 januari 2007

Av Fru Fundersam - 18 januari 2007 23:16

Lite uppgiven ...
När frun ser ett jobb som frun skulle vilja söka.
Som skulle passa.
Men så orkar frun ju inte jobba ...
Och så kommer det där tillståndet, som kallas ångesten ...

Tar och ger mig ut i skogen bland lingonbenen istället ...
fast jag måste ju sova först, förstås.

God natt alla snälla!

Av Fru Fundersam - 18 januari 2007 16:31

Födelsedagskalas lyser upp en vanlig torsdag.Fru Fundersam ska iväg på ett sånt nu.Hurra för födelsedagsbarnet!

Av Fru Fundersam - 18 januari 2007 15:21

Det är mycket man kan öva sig till.
Nytt sätt att tänka, nytt sätt att handla.
Men det tar tid med förändring.

Tror kanske ändå på att det är värt att försöka förändra sig. Sluta säga ja, när man menar nej. Sluta lova guld och gröna skogar utan att veta om man kan leverera. Ta bort det onödiga ältandet. Sluta grubbla på sådant som ändå inte har några säkra svar. (Men lite grubbel må jag ägna mig åt, det ligger i Fiskens natur.)

Här är en av Tant Bruns bra övningar:

Tänk: Är det värt det?
Om inte: Säg NEJ!

Man måste inte göra allting. Ta alltså en funderare först.


Tack, Tant Brun!

Av Fru Fundersam - 18 januari 2007 15:01

Mona Sahlin vill bli partiledare för s. Hon är häftig på många sätt. Folklig och modig. Tror att det hoppat många grodor ur hennes mun, om jag inte minns fel. Men hon har myntat nya uttryck också. Här är något Mona sagt som var väldigt insiktsfullt tycker jag:

- Inte bara homosexuella har ju en sexuell läggning, det har alla. Inte bara kvinnor har ett kön, det har också männen. Inte bara den som kommer från Turkiet har en etnisk bakgrund, det har också du och jag. Och handikappade är vi inte alla, men alla kan bli det. Så det är mänskliga rättigheter det handlar om.
(23 oktober 2000, Sahlin ville ha en samlad lag mot all slags diskriminiering)

Läs mer här.

Av Fru Fundersam - 18 januari 2007 10:19

Imorse lyckades jag kliva upp klockan nio, utan att somna om. Nu brinner det i vedspisen och jag sitter nyduschad och klädd, med varmt kaffe och läser på alla bloggar. Monica Zetterlund sjunger i datorn ...

Vad ska jag göra med denna dag?
Valet är bara mitt.
Vilket guldläge!

Tänk - det som en gång var min dröm, att få en hel dag alldeles för mig själv, det har inträffat!

Så, nu kan jag göra det jag egentligen vill ...


Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards