Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 21:36

Tisdag.
Tisdagen blev ingen vis dag.
Tisdagen blev fis-dagen.
Tisdag - is-dag, iskall tisteldag.
Stel dag, fel dag, brister-dag.
"Tisdag, misstag" - ristar jag ...
Tisdagen är ingenting att minnas.

Lägger mig att sova.
Kanske onsdagen vill väcka mig
med nyutsprungen ros på frukostbrickan.

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 21:21

Som om stormen
tagit grepp om mig
Slagit ned mig platt till marken,
brutit bladen, knäckt min stjälk

Som om stormen
trängt sig in i mig
Stulit med sig all min lycka,
all min styrka, allt mitt hopp

Som om stormen
blåst mig tom igen
Sargat insidan av skalet
torkat ut det, tystat ned

Som om stormen
inte ger sig än
- förrän allt är sönderskakat
ock kan byggas upp på nytt.

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 14:41

Fick tidningen Scenpass med posten idag och sitter nu och bläddrar och läser om Riksteaterns alla föreställningar under våren ...
Hoppas kunna se mer teater i år. Bra teater ger mig omvärderingar av livet och stora upplevelser ...

Med ett scenpass går man billigare på en massa olika teatrar. Du kan läsa mer om det här.

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 14:35

Helt klart är att Fru Fundersam inte hänger med längre i svensk ny film. Kanske för att titlarna från förra året inte lockat särskilt. Inte en enda av de nominerade bidragen till Guldbaggepris, har jag sett på bio. Förutom en av de nominerade till bästa utländska filmer: Almodovars Att återvända.

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 14:25

Apropå fem påståenden, varav ett var falskt. Fru Fundersam har inte spelat cello, fiol och gitarr. (Men däremot blockflöjt, klarinett och piano. Om nu någon undrar.) Allt annat var sant.Gerda-Thyra och Alexandra gissade rätt.Ni får båda en stjärna i kanten och en prick i himlen för att ni var så duktiga!!!

Av Fru Fundersam - 9 januari 2007 12:51

Tipp, tapp, tipp, tapp
i kartong av papp
tomtarna vi gömma
julen kan de glömma
Ingen för dem ömma.

Rafs, rafs, krafs, krafs
städar i ett nafs
julen börjar damma
vår vi vill anamma
Frisk luft meddetsamma!

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards