Direktlänk till inlägg 10 januari 2007

Som vanligt igen

Av Fru Fundersam - 10 januari 2007 11:19

Hela natten har stormen rasat. Jag har legat i mörkret och hört dunsar av grenar som fallit, takpannor som lossnat, luftmassor som dånat ... Som att sitta mitt i en orkester, när alla låter sina instrument ljuda samtidigt, alldeles ostämt och orytmiskt ...

Strömmen hade försvunnit, det var svart. Och inom mig var det någon som ville spänna alla mina strängar, så att kroppen vred sig i nya märkliga lägen. Jag blundade och skärpte mina övriga sinnen. Lyssnade till kakafonin och såg bilder av en bebis inom mig.

Natten blev orolig. Jag låg vaken i perioder, med extrafilten över täcket. Inbillade mig att in iskall vind strök över kinden. Såg mig själv som barn, sitta i en snödriva.

Min nya mobil väckte mig med larmet klockan nio. Jag förberedde mig på en dag utan dator, musik och vatten. Jo, när elen går, slutar även vattenpumpen att fungera härute på landet. Tänkte att jag skulle ta vara på dagen och finna något nytt ...

Eldade i spisen. Drack en skvätt citronvatten som turligt nog stod i det strömlösa kylskåpet. Funderade över hur jag skulle klara mig utan kaffe hela dagen ... och hur skulle jag klara toalettbesöken? Hämta vatten från ån i en hink, för att kunna spola ...

Gick ut till vedboden och fyllde vedkorgen. Såg på vägen tillbaka att fler bräder lossnat från taket. Några hade fallit över den stora klätterrosen. Men nu sken solen och vinden hade mojnat. Allt var stilla och idylliskt. Och när jag vände mig mot Fru Fundersamhuset upptäckte jag att det lyste därinne från en elektrisk lampa.

Så nu hade strömmen kopplats på igen. Allt var som vanligt.

 
 
Ingen bild

marie

10 januari 2007 13:23

Det har varit en orolig natt för många, ser jag. Själv har jag bråkat i sömnen så sambon har haft svårt att sova. Tur att han är förstående :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards