Direktlänk till inlägg 28 januari 2007

Manne frågar ...

Av Fru Fundersam - 28 januari 2007 12:25

.... varför jag valde bilden av vedboddörren med det gamla gångjärnet i smide, till det förra inlägget.

Jaha. Jag går på intuition. Men jag ska försöka tänka lite på frågan. Och jag tänker att först och främst för att jag tycker att dörren på bilden är vacker med all sin slitna, lite operfekta yta.

Men sedan tänker jag vidare på vad jag tycker om och vad jag kan ha valt att fota överhuvudtaget: järn, ved, kryddland ... Det är tidlösa nödvändiga ting och bearbetningar som människor gjort av det allra ursprungligaste - malm, träd, jord och vilda växter. Det finns historia i bilderna. Och nutid. Det finns ett slags respekt för livscykler och kretslopp. Att ta vara på allt jorden ger utan att utarma den ...

Och i nästa steg blir tanken: att ta vara på allt det som finns inom MIG. Att se min egen rikedom. Bakom vedboddörren ligger min skatt. Inom mig. Ännu inlåst - jag öppnar dörren då och då, tar ut en vedbärare full, men stänger sedan dörren om skatten igen ...

*Ler*
Det blev ju spännande att tänka mer på bilden.
Tack, Manne!

 
 
Manne

Manne

28 januari 2007 18:14

*ler, skrattar och gråter*

Du ser.
Du kan.
Som vanligt så måste man stanna upp vid det man har framför sig, eller hur....

Oftast så går det att hitta många liknelser mellan den egna världen och det man förevigar.

Så fint beskrivet om hur och varför du väljer dina motiv, och vad du finner din styrka i.
Vad du vilar din själ mot när det behövs.

Var rädd om din skatt.
Våga glänta på dörren, använd veden med förstånd så att livslågan blir lagom stor, het och livlig.

Fundera mera på dina bilder.
Efter att du tagit dem...

Kram!!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

28 januari 2007 21:14

Det ska jag börja göra!!!
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards