Direktlänk till inlägg 29 januari 2007

Utan skyddsnät

Av Fru Fundersam - 29 januari 2007 13:39

Skriver jag "utan skyddsnät" (som jag läste på en annan blogg)?

Berättar jag allt? Hur mycket kan man utläsa mellan raderna? Vill jag att mina läsare ska läsa mellan raderna?

Frågor som bloggare ställer sig. Jag tänker, att jag skriver ungefär så mycket som jag kan prata med vem som helst om. (Nästan vem som helst.) Alltså, jag försöker att inte skriva sådant som skadar mig själv eller någon annan.

Men alla har ju olika gränser. Det är svårt att veta hur läsare till ett inlägg uppfattar texten. Och det kan vi ju aldrig styra heller.

Verkligheten fullbordas i mötet.
Alla olika verkligheter ...

 
 
Manne

Manne

29 januari 2007 15:39

Om man inte ställer sig den frågan så borde man göra det.
Varför man skriver och om man skadar någon genom att man gör det.

För mig så är det ett måste just nu, att kunna formulera för mig själv.

Har ingen aning om det går att läsa något mellan raderna, läser inte min egna blogg på det sättet, utan använder den mera för att skriva av mig och formulera för mig själv, som du också nämner.

Kanske borde man gå tillbaka och 'se' vad det är man skrivit för länge sedan och hur man har utvecklats....??

Men allas gränser är olika och det kan bli svårt med integritet och gränsdragningar.

Jag skriver alltid utifrån mig själv och om någon tar illa upp av det jag skriver....då får jag väl förklara mig. Jag står för det jag skriver och är inte sämre än att jag kan ha fel....:)

http://one2many.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Fundersam - 13 maj 2008 11:54

Denna blogg är avslutad. Men den ligger kvar tills vidare .... Här är Fru Fundersams sparade inlägg: AllmäntDagens trudeluttDrömmar och bilderFilmer och teaterFrun lagar matHumorHälsa & ohälsa & livsstilKulturfrågor och religionKärlek och vänskapLivs...

Av Fru Fundersam - 10 maj 2008 03:41

Fru Fundersam har funnits på bloggen sedan den 9 oktober 2006. I nitton månader. Eller ett och ett halvt år, drygt.  Det får räcka så.   Nu har bloggen gjort sitt och den som skrivit om Fru Fundersams förfärliga och härliga inre liv och yttre strapat...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:50

Frun funderar OFTA och MYCKET, över vägen ut från hemmet till det hägrande arbetslivet! Det kommer att bli en LÅNG väg ...   Länge har Frun tittat på annonser om olika spännande lediga tjänster, och varje gång tänkt att: ...ja, men det...

Av Fru Fundersam - 8 maj 2008 21:23

Sommarvarmt har det varit i Fru Fundersamland, idag. Frun var ute i trädgården iklädd shorts och linne till sena kvällen. Och solen värmde gott när vinden mojnat. Då är det SKÖNT igen, att finnas till.  ...

Av Fru Fundersam - 7 maj 2008 20:49

Frun har nyss hälsat på små alldeles underbara kattungar. Och HUR ska det gå att motstå att ta sig an en av dem?  Det är nära nog otänkbart ...  ...

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards