Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 14:52

- Tror du att kognitiv terapi kan hjälpa dig?

(Suck ...)
- Jag har redan gått flera kurser i kognitiv terapi, beteendeträning, jag har läst om utmattningsdepressioner, jag har gått i samtalsgrupper, hos kuratorer och själv tränat meditation, qi gong, avslappning, jag tänker & jag söker, jag samtalar & skriver ...

Nej. Nu vet jag: jag tror att det bästa vore att montera in en ny hjärna i mig - proppfull av sprittande & friska celler som skrattade och sjöng och peppade mig till att jobba, jobba, jobba ...

Ny hjärna? Gärna!!!

Av Fru Fundersam - 12 januari 2007 14:38

... för att jag ännu inte är frisk. För att jag ännu inte kommit tillbaka till arbetslivet, efter min långa sjukskrivning.
Och ändå får jag ofta känslan av att jag borde ta mig i kragen, jag borde ... men jag orkar ju inte. Jag kan inte. Jag har ett stopp i mig - brist på ork. Vill inte tvinga mig ännu än gång. Vill vara försiktig med mig.

Men när ska det lossna?

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards