Alla inlägg under januari 2007

Av Fru Fundersam - 21 januari 2007 21:32

Life on Mars på teve ...
Återkommer senare.

Av Fru Fundersam - 21 januari 2007 21:27

Kunde inte hjälpa mamma färdigt med hennes dataproblem.Vad är comhem för ett företag egentligen?På lördagen svarade de inte alls: När vi ringde sa en röst:Är du kund hos Com hem - tryck 1. Och så tryckte vi 1 - då sa rösten: LÄGG PÅ! På söndagen satt vi i kö i två timmar (från plats 24 i kön)och när vi äntligen var nummer ett i kön ... då kopplades samtalet bort!!!!!Snacka om OBEFINTLIG kundvård.Nu har vi rullat hemåt och lämnat mamma med krånglande dator ... Får försöka hjälpa på avstånd istället.

Av Fru Fundersam - 21 januari 2007 12:35

Joo. Och torkat med hårtorken!Joo. Igår spillde mamma ut en drink över tangentbordet, och vad gör man inte för att försöka åtgärda felen? Verkar funka nu igen. Värre är det med IP-adressen i routern. Här fungerar det med kabel, som vi köpt, men inte utan kabel. Ojojoj... Dataamatörer försöker hjälpa till.I väntan på supporten: Din plats i kön är nummer .. nio ...

Av Fru Fundersam - 20 januari 2007 22:29

På besök hos föräldrarna. Vi har gått på konstutställning och tittat lite i affärer ... (Jag har handlat tre barnbarnströjor till halva priset. Och mamma köpte kaffebröd.) Sedan god mat hemma hos föräldrarna. Och teve: På Spåret ... Lugnt och trivsamt. Samtalande och småprat ....

Av Fru Fundersam - 19 januari 2007 10:10

Och just denna helg ska Frun och hennes gube ut och rulla på vägarna. Norrut. Är det så himla klokt egentligen????

Av Fru Fundersam - 19 januari 2007 10:02

Har du svarat i min nya omröstning om dina telefonvanor?

Av Fru Fundersam - 19 januari 2007 09:37

Fler tror på det än dom som inte gör det.
Själavandringen.

14 personer röstade. Här var frågan på min förra omröstning: Har du minnen från tidigare liv?

Och resultatet:
Ja, jag vet att jag levt tidigare i ett annat liv 28.6 %
Ja, jag har minnen från flera tidigare liv 7.1 %
Ingen aning. Antagligen inte. Jag har så dåligt minne. 14.3 %
Nej. Och jag vill inte ha några minnen från andra liv än detta heller. 0 %
Nej. Men jag hoppas att jag ska minnas detta liv i mitt nästa liv. 21.4 %
Nej. Jag tror inte på själavandring. 28.6 %


Tack och bock ni alla vänliga SJÄLAR som röstade.

Av Fru Fundersam - 19 januari 2007 09:33

Foto: Artur Nilsson.
Artur Nilssons fotoarkiv ägs av Region- och stadsarkivet i Göteborg.


Kan man drömma om sin egen födelse?
Eller att man är fången i ett hiss-schakt som snurrar fritt i rymden …

Hmmmm .... - ett tecken på att den rena och skära galenskapen inträtt?

Jag undrar jag …
Efter att ha kravlat med en massa ungar genom en rund, trång, tunnel/tub som snurrade. Utan att kunna ta sig ut. Jo barnen lyckades hitta vägar ut, men jag blev kvar därinne.

Till Lasse Dahlqvist-musik dessutom!
”Engelska flottan har siktats vid Vinga, Oh boy, oh boy, oh boy”. Och när musiken plötsligt tystnade, så stötte jag i med huvudet mot ett stopp. Och visste inte om jag var i rätt eller fel ände av tunneln …

Hallå!!!
Hur konstiga får drömmar vara?

Presentation

Omröstning

Kan man styra sin egen lycka?
 Ja - jag bestämmer allt själv
 Nej - ödet styr
 Nej - kultur, miljö, familj styr
 I större utsträckning än man först tror

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards